Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
1657 Ali 27-9-01?14:04 Main Forum 1311 17

Topicpost
Gepost door: Ali Gepost op: 27-9-01?14:04
Nou ik heb een tijdje geleden een puchje gehad die was afgefikt en men broertje had een puchje gekregen van de overbuurman (met 70cc ) Nu kregen we het master idee om er 1 goeie van te maken en dan te verpatsen en dan houden we nog een blok en frame over. Maar dat terzijde dus ik heel die puch kaal gemaakt tot op het ijzer. En nu wilde ik het gaan spuiten maar ik zat te twijfelen tussen spuitbussen of op luchtdruk en aangezien luchtdruk veel mooier gaat zag ik dat wel zitten maar de kosten niet. Maar mijn moeder is peuterleidster en op het dorp zit een motorspuiterij MPA. En die hebben een kindje daar. Dus ik zeg zo vraag eens ff of zei ook geen verf hebben dus ons ma gevragen moest ik maar ff langskomen vanmiddag dus ik net geweest. Wij ff staan lullen vroeg ie zo ben je vaak aan het prutsen ik zeg zo jah de hele dag als ik nix te doen heb vindt ik kei leuk he. En hij zei zo dat ie maar alleen was omdat een andere werknemer ontslag had genomen en ook voor het bedrijf werkt waar ik nu werk (ik werk op de pomp hij in garage) Dus wij toen die verf gemengd zegt ie zo lijkt het je niet wat om hier te komen werken 'savonds en zaterdags. Dat LIJKT me echt zuper vet. Dus ik zeg zo jah lijkt me heel mooi maar ik werk ook al aan de pomp en dat wil ik eigenlijk nog wel aanhouden alleen dat is vaak niet doordeweeks en ook vaak op zondag dus het kan zo zijn dat ik 3 weken op zaterdag kan maar ook zomaar 3 weken een halve zaterdag niet. Maar ik denk er nog over na en zal het wel laten weten. Maar ik ga dus nog ff navragen of het zwart of wit is. Maar ik zie het wel zitten. JIPPIE

nu de tips die je toch best wel ter hand kan nemen want dat heeft die vent allemaal verteld en hij heeft er echt veel verstand van.
Als je je frame helemaal kaal hebt gemaakt tot op het ijzer dan moet je het ontvetten met PURE THINNER. En eerst spuiten een hechtlaag spuiten. Die moet je zo dun spuiten dat je het net ziet dus gewoon iets meer als een waas. Dan maak je je verfspuit schoon dus haal eerst alle verf eruit en spoel hem dan door met PURE THINNER. Als je dit gedaan heb kan je direct de primer erop spuiten omdat de hechterlaag dan al droog is. Dan kan je de grondlaag (primer) erop doen dit moet je op de volgende manier mengen. Primer (4) verharder (1) verdunner (1). Het kan zijn dat ik 1 van de namen fout heb maar volgens mij niet.

Dit was het tot nu toe maar als ik daar ga werken zal ik jullie alle tips geven die ik heb. Oja het mooie is hij heeft mij mooi alles meegegeven dus hechter,primer,verharder,verdunner. Dus ik mooi strax ff mengen en spuiten (JIPPIE!!) Ik hoefde er nix voor te betalen. Want ik zei zo ik heb nu geen geld op zak maar zeg maar tegen je vrouw wat het kost dan geef ik het ons mam wel mee. Zegt ie zo jah ik zal het wel zeggen. Maar ik durf te wedden dat ik nix of zeer weinig hoef te dokken ikke echt wel blij!!!!!!!

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved