Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
1652 BIGwillie 26-9-01?23:02 Main Forum 3109 58

Topicpost
Gepost door: BIGwillie Gepost op: 26-9-01?23:02
Euh...nou waar zal ik eens beginnen....M'n eerste rolling stoppie is gelukt maar dat had ik liever niet gewild:

Rij ik gistermorgen om een uur of 12 naar school, kom ik in een woonwijk in Zaltbommel. Rij ik rustig (lees met ong. 40 km/uur) over een hele breede weg (lees 6 meter(!) breed), rijd er voor me een vrouw met twee kinderen op de fiets, ik denk ik ga haar inhalen dus ik stuur al iets naar links en kijk snel over m'n linker schouder om te kijken of er niemand achter me zit die me net in wil halen, draai ik mijn hoofd terug, zie ik in 1 keer die vrouw op der fiets naar links schieten om links af te gaan. Ik schrik me te pleures en ga echt VOL in de ankers!!!! Zo hard zelfs dat m'n achterwiel de lucht in gaat!(rolling stoppie) Maar jammergenoeg kon ik net niet op tijd tot stilstand komen waardoor ik met ong. 5 tot 10 km/uur tegen die vrouw (met kinderen) aan. Met een knal rij ik tegen haar fiets aan en vlieg over mijn brommer! Mijn brommer slaat over de kop en meteen nadat ik met mn hoofd op de grond viel stond ik op en zag ik dat mijn (toch 95 kilo) zware brommer boven op die vrouw, kinderen en fiets liggen! Ik pak zo snel mogelijk mijn brommer op en zet hem aan de kant (nieuw record trouwens) en ren terug naar die vrouw om ze overeind te helpen en te vragen of alles in orde was. Die vrouw was helemaal in shock-toestand en die kinderen bleven maar huilen. Met een postbode en nog iemand die het zagen gebeuren haalde we die kinderen uit die priegelstoeltjes (zaten klem).
Gelukkig kregen we ze eruit en al gauw stopte 1 van de kinderen met huilen. Een vrouw die met de auto stopte, bracht de vrouw met kinderen naar de huisarts (ik had alleen pijn aan mijn knie). Een mevrouw die daar op de hoek woonde nam me mee naar binnen zodat ik even kon zitten en wat drinken want ik was flink geschrokken. Ik was zo bang dat er iets gebeurd was met die kinderen! Na een minuut of 20 ging het alweer wat beter en waren mijn ouders ondertussen geariveerd. Weer een paar minuten later kwam die vrouw met haar kinderen gelukkig alweer terug (arts had een praktijk om de hoek) en vertelde dat haar kinderen niks hadden, zelf had ze nog wat pijn aan haar benen en arm. Na wat gegevens genoteerd te hebben ging de vrouw naar huis en ben ik zelf op de brommer rustig naar huis gereden (mijn helm, jas en handschoenen waren nog heel). Het voorspadbord, gashendel, remhendel, voorkapje en het stuur waren beschadigd of verbogen. Ook de kont (waar hij dus op terecht is gekomen) was ook helemaal naar beneden verbogen maar ik ben al blij zat dat die kinderen niks hebben.

Die vrouw zat fout want ze stak haar hand niet uit en keek niet om, ze stak zomaar de straat over! Plus dat ik voorrang had (rechtdoorgaand verkeer op de zelfde weg gaat voor. Ik kon er niks aan doen. De slet!!

Nu zou je denken dat haar verzekering alles zou betalen maar nu beweerd ze dat ze haar hand WEL uitstak!
En wat helemaal belachelijk is: Voetgangers en fietsers zijn heel goed beschermt door de wet waardoor de schuld automatisch 9 van de 10 keer bij de automobilist/brommerrijder of motorrijder terecht komt. Dus nu zal mijn verzekering waarschijnlijk alle schade aan haar fiets en zo moeten betalen ondanks dat het haar schuld is! :p

MZZL,
BIGwillie

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved