Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
15826 MTX 80 RII H 15-2-2004 19:28 Technical Forum 2025 26

Topicpost
Gepost door: MTX 80 RII H Gepost op: 15-2-2004 19:28
Mijn schoonvader heeft een step in elkaar geknutseld. Hij heeft hiervoor een puch gesloopt voor kickblok, wielnaven van spaakwielen, stuur en balhoofd.
Dat gekke ding is zo enorm gaaf dat ik er ook een wil. Ik kan nergens een (goedkoop) kickblok vinden, dus ga ik waarschijnlijk een kettingzaagmotor gebruiken. Dit is een 80cc, hij draait 13000 toeren en levert ongeveer 6 à 6,5 pk, dus die moet dat wel kunnen hebben.
Maar het probleem is dat er dus een flinke vertraging tussen moet. Als ik uit ga van een top van 50 km/h (en dat is volgens mij al ziekelijk hard), moet er een vertraging tussen van 1:13
Aangezien de diameter vd wieltjes maar 26 cm is en het kleinste tandwiel dat ik op 50cc.nl kan vinden een 10 tands is, is dit niet eenvoudig. Ik heb zitten denken aan bijvoorbeeld 3 keer een vertraging van 10:40 achter elkaar, maar hoe meer stappen, hoe meer er kapot kan gaan, en dat wil ik natuurlijk niet. Ik heb ook zitten denken aan vertraging die in puchblok zit. Het grote tandwiel daarvan heeft geloof ik 90 of 91 tanden, maar ik weet niet hoeveel tanden het kleine tandwiel heeft.
Dus mijn vraag is of jullie goede ideeën hebben. Het is gewoon voor de gein, dus geen dure oplossingen van gloedjenieuwe industrieële vertragingskasten aub.

Die van hem ziet er zo uit (hier is hij nog niet af)


Dit bericht is ge-edit door MTX 80 RII H op 15-2-2004 19:52

Dit bericht is ge-edit door MTX 80 RII H op 15-2-2004 19:55

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved