Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
1570 Tead 14-9-01?20:43 Main Forum 622 5

Topicpost
Gepost door: Tead Gepost op: 14-9-01?20:43
Oke, nadat ik mijn brmmer had gereviseerd (2 maanden geleden) stond ik binnen 15 km al aan de kant van de weg :p. wat bleek, een heeel groot gat op de kop van mijn zuiger. letterlijk verbrand en mijn bogie ook. ik gaan brainstromen wat het allemaal kan veroorzaken en ik kwam maar op een ding: "mijn ontsteking". dus ik mijn onsteking nagekeken en volgens mij goed gezet. nieuwe zuiger er in en ik weer gaan rijden. na 30 km voelde ik dat ie vermogen begon te verliezen. dus ik was thuis en ik heb mijn kop er af gehaald. weer licht verbrand en zuigerveer moer vast in mijn zuiger :p . ik netjes gepolijst an nieuwe zuigerveer gekocht en mijn onsteking helemaal op het laatst gezet. nou hefft mijn vader een afstel (stroboscooplamp met kontakthoekmeter. dat is een meter die je op je auto (brommer) moet aansluiten en dan een flits geeft (strobo) als ie ontsteekt. als je die flits op je vliegwiel laat schijnen dan zie je je vliegwiel als ware stil staan. en kan je je onsteking tijdstip "zien" nou blijkt dat op zijn laatst nog 25 graden te zijn en hij moet 19 graden zijn. voor dat ik hem gereviseerd heb deed ie het vantasties.

nou mijn vraag:
hoe kan dit en hoe kan ik het oplossen zonder aan mijn grond plaat te gaan vijlen.

zou het kunnen zijn dat het mijn CDI/Bobine is??? ik heb alles (CDI, Bobine, spoelen) doorgemeten en is allemaal goed.

[This message is edited by Tead on 15-9-01 13:20]

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved