Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
1541 | MB50TUNED | 12-9-01?19:11 | Main Forum | 1493 | 10 |
Topicpost | |
Gepost door: MB50TUNED | Gepost op: 12-9-01?19:11 |
Ik post het maar uit verveling, misschien dat iemand er iets aan heeft. Ik had vandaag 2 nieuwe poortmappen gekregen met info erbij. Ik heb gelijk ff de timing van al mijn cilinder vergeleken. Het viel op dat de grote merken polini malossi en zeta een goede timing hebben. Maar autisa is echt brak. En eurokit en pw ook, maar nu niet meer dankzij de dremel. De spoelpoorten van de pw konden het grotere oppervlak en langere openingstijd makkelijk aan. Maar de eurokit niet. daarom heb ik de spoelpoorten breder gemaakt, maar dat moet ik nog testen. merk spoelpoorten boostpoorten uitlaatpoort blowdown duration 70 autisa 130 130 174 16 70 malossi 116 104 174 29 70 polini 127 120 183 28 70 zeta LC 113 109 174 30 50 pw 124 124 184* 30 50 eurokit 120 112 178* 29 De getallen zijn de tijd dat de poorten open zijn en is in graden uitgedrukt. Behalve blowdown duration. Dat is de tijd dat de uitlaatpoort open is voordat de spoelpoorten openen. Dus (uitlaatpoort : 2) - (spoelpoort : 2), wel in graden uitgedrukt. maten met * erachter is getuned. Bij de goede cilinders is de blowdown duration rond de 30 graden. Die moet 30 - 32° zijn. Verhoog je bij een van de goede cilinders (malossi/ zeta / polini) de uitlaatpoort, verziek je hem dus. Dus ff een waarschuwing voor iedereen. Bij de autisa zou de uitlaapoort veel hoger kunnen, als de spoepoorten dan het grotere oppervlak en langere openigstijd aan kunnen. Maar ik heb geen zin/tijd om dat uit te rekenen. Bij de 50 pw kan het makkelijk. Maar de eurokit kan het niet, levert een heel piekerig vermogen in de hoge toeren en het koppel is dan weg. |