Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
14680 bart de schakelgek 9-1-2004 20:48 Elektronica Forum 3045 18

Topicpost
Gepost door: bart de schakelgek Gepost op: 9-1-2004 20:48
ok alvast: ik ben geen noob in electra, en ik heb de electraschema van rs in kb al gebruikt maar die is heel onduidelijk en niet compleet voor mijn brommer.

ik heb me van de week een rs gekocht van een vriend van me

heeft op rollerbank gemoeten begin dit jaar, toen zag een agent het alarm zitten, zwart kastje, dus ze dachten: heej begrenser, en ze knippen gewoon lomp al die kabels door terwijl er een grote stekker aan zat.
dus sindsdien heeft ie geen alarm meer, en loop de brommer door als je het contact uitzet (verlichting werkt nog wel via contact) dus mijn conclusie is dat de zwart-rode kabel die naar de bobine gaat, de stopkabel eerst via het alarm gaat.

ik wou vandaag dat alarm weer aansluiten en zorgen dat het contactslot weer fantsoenlijk werkt, kabel was netjes doorgeknipt dus ik dacht dat het simpelweg kleurtje bij kleurtje verbinden was.

niet dus

het alarm is blijkbaar standaard bij de rs nieuw geleverd, het is een nieuw model rs uit 1998, dit denk ik omdat de halve kabelboom naar het alarm toe loopt, en mooi weggewerkt en zo, ik heb alles aangesloten, alarm uitgeprobeerd en alles werkte lekker en mooi veel kabaal

dus ik tank er weer op, en starten, wil niet...
EDIT: POTVERDRIEDIKKOPPEN al die moeite
dus ik tank er weer vanaf, boegie eraf en hij vonkte niet meer

dus ik het hele alram er weer vanaf halen, alle kroonsteentjes los, en hij vonkte nog steeds niet

en nu vonkt hij alleen maar als ik de wit-rode stekker uit de bobine trek.

heeft iemand ervaring met dat alarm? welke kabels en zo ( er komen gek genoeg uit 1 verzameling kabels 3 witte kabel...)
op het alarm zelf staat: bzt, een adelaar afbeelding, g118, 523f
senty 3 creco alarm system


Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 10-1-2004 12:13

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved