Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
14350 huh 26-12-2003 19:38 Technical Forum 78818 772

Topicpost
Gepost door: huh Gepost op: 26-12-2003 19:38
Okee, ik heb ff een poortmapje gemaakt van mn 50 imi waar ik altijd blij mee gereden heb. Ding ligt nou toch maar weg te rotten in de garage...en kheb em altijd al es een keertje door willen berekenen.

Hier is ie dan:

Gegevens die erbij horen zijn:

Cilinder: 50 imitatie voor Honda MT50
Slag: 41.4
Boring: 39
Deck-height: ?

Plaatje is een beetje aan de grote kant misschien, maar wel een klein bestandje

Goed, tijdens het maken stuite ik op een paar (kleine probleempjes)

Ik heb sowieso het idee dat ik informatie mis, namelijk de afstand tussen uitlaatpoort tot aan de bovenkant van de cilinder. Heb ik deze nodig of niet? Bedenk ik eigelijk nou ineens maar goed

De deck-height die ik heb opgemeten is telkens ontzettend onnauwkeurig...eerst heb ik gewoon mn zuiger in TDC gezet en met de dieptevoeler van de schuifmaat de afstand gemeten: dit kwam op 1 mm uit. Maar goed, ter controle heb ik toen de zuiger in BDC gezet en nog een keer dezelfde afstand gemeten...hier zou logischerwijs toch 41.4 (de slag) + 1 = 42.4 mm uit moeten komen? Bij mij dus niet ...kwam meer rond de 41.8 mm. Is dit een meetfout, of heeft het een andere reden? En welke manier kan ik het beste aanhouden? Zuiger in BDC of TDC?

Hmm ik had nog een paar vragen dacht ik, maar die ben ik vergeten

En graag zo nuttig mogelijke antwoorden, niet van: ik heb 5 gaten in mn cilinder geboord en nou loopt ie 95 ofzo

edit: hmm plaatje is toch wat aso groot, als je em in detail wil zien, moeje de link maar kopieren in je internetadressenbalkje.

Dit bericht is ge-edit door huh op 26-12-2003 19:39

Dit bericht is ge-edit door huh op 26-12-2003 19:39

edit alwin: sticky
edit bjorn: titel veranderd

Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 27-12-2003 13:54

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 29-12-2003 20:01

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 1-9-2004 10:18

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved