Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
1416 Maarten 29-8-01?17:19 Main Forum 1861 30

Topicpost
Gepost door: Maarten Gepost op: 29-8-01?17:19
Laatst heb ik bij Symen een nieuwe 70 euro besteld, en gisteravond heb ik em gemonteerd. Het was direct starten-lopen, dus dat was perfect, afstelling was al goed (zelfde carb afstelling gehouden, zat eerst zeta 70 op). Vandaag was het lekker weer dus ik ga ff heel relaxed beginnen met inrijden, na 40 km was ik weer op weg naar huis, rij ik over een kruispunt en zie een politiemotor voor het stoplicht staan, hoooly shit! :P Ik rij gewoon rustig door en hoopte dattie gewoon zou blijven staan... not, ik wilde ook niet achterom kijken, maar zag hem al gespiegeld in een winkelruit. Nou, dus hij haalt me naar de kant, moest m'n papieren afgeven en moest achter hem aanrijden naar het politieburo om op de rollenbank te gaan. Dus ik rij heel braaf 30/40 achter hem aan , terwijl hij steeds hard optrok bij kruisingen enzo, ik had zoiets van scheit, ik rij echt niet volgas achter je aan. Onderweg bedacht ik dat ik vlak voor het buro m'n benzinekraan dicht zou draaien zodat hij net zou beginnen met inhouden als hij op de rollenbank zou staan. En bovendien ook nog de choke uitdoen. Dus dat doe ik allemaal, stap af, lul een beetje met die vent over z'n moter en of hij zelf ook een brommer had gehad, ja, een zundapp, was zelfs ook vaak gepakt , het was wel een geschikte gast. Maar hij bekijkt m'n blok een beetje, en hij zegt: das geen 50 he? Dus ik zeg nee. Hij: wat is het dan? een 70, of nog meer?? Ik: sja, misschien... Hij dacht al van de buitenkant te kunnen zien aan de diameter() dat het een 70 was... toch knap van'm. Maar hij vroeg ook niet verder wat eropzat (70, 24mm, 4-kleps, proma ). Dus hij zet dat ding op de rollenbank, klemt het voorwiel vast, gaat eropzitten, en komt erachter dat er geen kickstarter opzit hij: oh je duwt dat ding zeker aan? ik: jah Oh, zegtie, zou ik ook niet gezegd hebben dat er geen kickstarter opzat... Nou, hij dat ding er weer afhalen, en start hem, (loopt voor geen meter door de choke), dus hij zit een beetje met het gaskabelafstelling te kloten, en ja hoor, hij slaat niet meer af bij stationair ... Eindelijk heeft hij dat ding weer op de rollenbank, slaat hij toch af omdat de benzine op is (benzinekraan dicht ) dus weer dat ding erafgehaald, en hij vond zowaar zelf de benzinekraan. Bij poging nummer 3 ging het eindelijk wel 'goed'. Ik had al gezegd dat ik de cilinder aan het inrijden was, dus dattie maar rustig aan moest doen Bij 0,4 begon hij al in te houden enzo, dus hij weer terugschakelen, en met veel moeite en toeren maken komt hij op de 1 kW! Ik stond daar echt met zooo'n grijns, maar hij trok hem niet helemaal door, maar heeft wel even op de 1,2 gezeten. Je kunt wel merken dat hij nog niet ingereden is zegtie, oh, zeg ik, stop dan maar, ik kom misschien nog wel es terug als hij wel ingereden is Dus hij zet hem uit en zegt ik zal je gigantisch matsen, ik zal een bekeuring uitschrijven voor 1 kW, maar ik ben er zeker van dat als ik onze technische man er naar zou laten kijken dat hij er 2 kW uithaalt... ik: ja joh? istie tuner ofzo? Toen hij de bekeuring uitschreef zeidie nog, ik vraag me toch echt af wat je eronder hebt... Ik grijnsde alleen maar. Hij vroeg zich nog maar af of ik er van geleerd had
Maja, was 90 piek boete, en dat is al de tweede keer in twee weken! vorige week 180 piek met de oude cilinder (1,4 kw). Ik was toen net terug van vakantie, dus ik ga ff een eindje scheuren, en ik was nog geen 5 minuten op weg of bij het stoplicht opeens tiktik op m'n schouder: politiemoter...

moraal van dit verhaal: geen grote bek geven en een begrenzer monteren

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved