Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
12667 Hier_ben_ik 9-10-2003 19:16 Main Forum 1588 20

Topicpost
Gepost door: Hier_ben_ik Gepost op: 9-10-2003 19:16
Hmm.. maar ff een verhaaltje van mij waarom ik er ff weinig ben:

Op een dag was ik kranten aan het doen met mn vespa.. ofja.. ik had me verslapen en ging ze met mn vespa ophalen.
Bijna thuisgekomen van het verdeelpunt kapte dit rotapparaat ermee, zonder enige reden. Ik ons pap uit zn bed getrommeld om mee de kranten weg te brengen, want op de fiets haalde ik het niet.

Ik had me reeds voorgenomen diezelfde dag mn vespa te repareren, maar ik vond het belangrijker/leuker om aan mn nsr te sleutelen dus was mn vespa toen ik naar bed ging nog steeds kapot.
Daarom had ik de wekker maar lekker vroeg gezet (5 uur) zodat ik mn hele krantenwijk op de fiets kon gaan doen.

MAAR: iets wilde dat ik me weer versliep, wat resulteerde in het wakker worden om 10 over 6.

Toen gauw naar het verdeelpunt gegaan op de fiets.. toen was ik om 6.25 weer thuis.

Toen dacht ik weer van ohh kut ik haal het niet op de fiets he.. laat ik mn vespa nog ff maken..

zo gezegd, zo gedaan.. ik kon geen gas meer geven oid, dus gauw de gaskabel en remkabel erafgeknipt met een tangetje en mn nsr gashendel erop geschroeft.. toen was het ondertussen 6.40..

Ding gestart en weggereden..... ben ik bij het 1e huis waar ik moet zijn: kapt dat ding er weer mee

Toen maar weer ons pap opgebeld en terug naar huis gelopen.. ondertussen was het al 7 uur

Toen kranten gedaan en om 7.30 was ik weer thuis.. toen gauw mn boekentas gepakt en een zak broodjes, mes en pot pindakaas erin gedouwd om op school brood te smeren, me met een sneltreinvaart naar de bushalte laten transporteren en ik was nog net op tijd.

Op school aangekomen ontdekte ik dat ik geen portemonnee bij had, want die had ik nodig gehad bij het maken van mn vespa die morgen (daar zat een nippeltje in) dus kon ik geen frikandel kopen enzo.. grr

Toen na school maar meteen naar huis gegaan (doe ik altijd ofkors) en meteen aan mn vespa beginnen te sleutelen..



Allereerst de bougie eruit. Daar zat een dikke laag zwarte rommel op, maar hij vonkte nog wel dus dat kon de oorzaak niet zijn.
Toen het blok er maar ff afgehaald, evenals de cilinderkop en de cilinder. Ook die zaten helemaal vol met zwarte rommel en aanloopsporen. Ik dacht dat hij de krukaskeerring vermalen had oid maar dat was niet. Ik alles nagekeken, kon niets vinden. Totdat ik op een gegeven moment bij het luchtfilter aankwam. Ik heb er zo'n "snel" polinifiltertje opgezet een tijdje geleden, omdat dat imho de enige soort filters zijn die goed filteren op een vespa (zit geen kippengaas in maar iets van spons). Nu was ik dat spons ding kwijt.. (zat er nog voor 1/4e in) Nu blijkt dat sponze ding helemaal weggebeten te zijn door de benzine en dat dat de oorzaak was van het defect.. als hij koud was deed hij het nog, maar zodra het een beetje lekker warm begon te worden in de cilinder smolt dat spul aan de zuiger enzo vast zodat hij het niet meer deed..


dus als je ooit een vespa hebt die het om een of andere reden inene niet meer doet: check je powerfilter



verder ben ik hard aan het werk om mn nsr af te krijgen voor de brabantmeeting van het weekeind, waar ik nu dan ook weer mee verder ga. Het blok is reeds gereviseerd, hangt er ook al onder. Ben nu bezig met de radiateur pas te maken (RG rad) en daarna kan ik de kabelboom weer gaan verbouwen en de kappen poetsen, tank poetsen, dat er allemaal opzetten.. en ook nog de carb enzo erop natuurlijk.. maar dat lukt allemaal wel (het moet gewoon )

post wel een fototje als hij klaar is

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved