Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
12031 CARMAGE 15-9-2003 13:21 Technical Forum 1939 43

Topicpost
Gepost door: CARMAGE Gepost op: 15-9-2003 13:21
Ik zat met een ideetje, maar ik ben absoluut niet van zin het uit te proberen (geen tijd). Dit is dus gewoon even ter discutie. Mijn idee was het volgende.

Stel je hebt een race brommer die ongeveer 80 à 90 kilometer per uur gaat. Wanneer je nu in deze brommer een vorm van Ram air (SP1, RSV 1000R,...) zou inbouwen. Door middel van twee lucht happers naast de koeling. En de lucht via plastice slangen naar de luchtfilter zou brengen. (je ziet ik ben niet van zin het uit te werken, het gaat hier enkel over het principe) Hierdoor krijgt men toch een betere vulling van de luchtfilter een snellere luchtdoorstroming en kan men toch meer naft geven?

Stel dat het projectje zou uitgewerkt zijn. Zouden hier bij hoge snelheden (80 à 90 dus) grote winsten mee gedaan worden. Ik bedoel daarmee win je vermogen? Of rijdt die brommer daar niet hard genoeg voor? Of is de luchtfilter steeds vol genoeg, groot genoeg (luchtboxen van een liter of 8 zijn hier natuurlijk niet nodig, maar sommige luchtfilters zijn toch echt klein)? Als men hier tegen 200 kilometer per uur 8 pk winst mee boekt moet er tegen 100 kilometer per uur toch ook een pk'tje of 2 te winnen zijn?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved