Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
1185 MaxMT5 7-8-01?12:01 Main Forum 1433 15

Topicpost
Gepost door: MaxMT5 Gepost op: 7-8-01?12:01
gisteren was ik bijzondere verrichtingen voor mijn motorrijbewijs aan het oefenen met de yamaha tt600r van mijn vriend.
Eerst door het zand natuurlijk. toen wat 8tjes gemaakt op de weg en toen nog een stuk langs de weg door de berm gereden.
Opeens reed er een motor naast me. GVD een politemotor!

Ik braaf stoppen. KUTKUTKUT.
"is dat je nieuwe motor? laat je rijbewijs eens zien"
dus ik laat me autorijbewijs zien.
"mmm 600cc 2-cilinder dat is iets te zwaar voor je. dat hoef ik niet eens technisch na te laten kijken"
"ja meneer agent, maar het is wel een 1cilinder hoor!"

"was je aan het oefenen?"
"ja voor mijn motorrijbewijs"

"waar moet je naar toe?"
"naar het dorp hier vlakbij. hij is van mijn vriend."

"jij mag hier helemaal nog niet op rijden. als je rechtstreeks naar huis rijd krijg je geen boete. maar voor 600cc moet je nog wel een jaartje wachten."

"helemaal niet ik ben 23 en ik heb allang les op een 600cc!" dat had ik dus niet moeten zeggen.
"is dit wel jouw rijbewijs?"
"ja natuurlijk er staat toch mijn pasfoto op!"

Die vent dacht dus dat ik wel het kleine motorrijbewijs had. dus voor lichte motoren. Maar die heb ik helemaal niet. die vent had gewoon scheel gekeken. Hij vertelde dat er eigenlijk een hele grote boete op stond en dat ik eerst naar huis kon rijden, maar omdat ik helemaal geen rijbewijs had, moest ik gaan lopen.
de km stand stond op 113 toen ik vertrok (dus echt ongeluk) en op 116 toen ik weer aankwam.
dus eigenlijk heel veel geluk gehad. daarna ben ik maar op het terrein achter het huis gaan oefenen. beter dan op de weg.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved