Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
11715 | Thijsse | 2-9-2003 22:46 | Technical Forum | 68607 | 634 |
Topicpost | |
Gepost door: Thijsse | Gepost op: 2-9-2003 22:46 |
ik zie steeds maar topics van mensen met een geweldig begrens id. als we die hier nu eens allemaal bij elkaar gooien en iedereen er zich een leuke uitzoekt? ik zorg wel dat de ideen steeds in de eerste post geedit worden! ideen: meerdere -cdi begrenzer met (magneet)schakelaar onbekend - diafragma in in- of uitlaat onbekend - smoorklep in uitlaat tsxfreak - stuk van gasschuif afzagen joscross- Honda Wallaroo heeft een soort handremklipje bij de remklauw, zo iets bouwen zodat de rem half in word gedrukt joscross- een klipje maken op het gashandvat zodat je maar half gas kan geven zoetahmeerdah- een schakelaartje tussen een snelle en een slome cdi maken zoetahmeerdah origineel bedacht door martijn!- versnellingsbegrenzer, dus ipv 6 versnellingen maar 4 door een palletje ofzo. ubermens- Stuk spons in uitlaat stoppen RTM- klepje met electromagneet-systeempje in je lucht slang maken knopje > klik > klepje dicht > verzuip verzuip joostevdw- Wat als je nou een ventilator in je luchtfilter zet, die afhankelijk van je toerental meedraait. hiermee kan je natuurlijk ook opvoern (meer lucht, grotere sproeier, meer benzine in cilinder) maar als je een vernauwing in je luchtfilter maakt heeft ie die fan nodig om normaal te draaien. begrenzen ? fan uit ! carmage- Tussen de luchtfilter en de carburator had men een ijzere huisje gebouwd. Dit zal zo inelkaar: in het huisje kon een metale plaatje naar boven en naar beneden schuiven. Dat zorgde er dus voor dat de motor ofwel gewoon de volle lucht kreeg ofwel maar drie vierde van zijn lucht kon aanzuigen. Wanneer de motor reed zat er steeds een magneet vanboven op het huisje waardoor het plaatje naar boven werd getrokken. Als je werd tegengehouden of dergelijke trok je de magneet eraf en gooide ze weg (geen bewijs). En volgende keer pak je gewoon een ander magneetje kost toch niets. schakelaartje: afbeelding bart de schakelgek - kun je niet een soort van decompresseur op je pet bouwen? dus een soort van een klep die je open zet, van 1 of 2 mm, dus dat je best wel wat compressie kwijtraakt, dan heeft ie toch minder vermogen? dus trekt ie het niet meer op rollerbank of iets anders: zorg via een bepaalde manier (servos, magneten weet ik wat) dat je de afstand dat je membraamklepjes openkunnen minder word het zit toch zo dat de rollerbank snelheid van het achterwiel meet? ik zat te denken aan een dubbel achtertandwiel, en dan de ketting verwisselen zoals bij een fiets weetje wel, zodat ie naar een groter tandwiel overschakelt, laat je je ketting te slap hangen met een automatische spanner, dus een derde tandwieltje met een veer zeg maar teunmenator - Wat denken jullie van een begrenzer waarbij je via het oliepompje (tank mengsmering) diesel zachtjes erbij laat gaan. als het goed is verbrand het wel volledig maar zorgt ook voor afname van kracht.... David - Ik ga iets maken dat ik de ontsteking later kan zetten door de grondplaat te draaien. Ik zat te denken aan een pinetje dat gekopelt zit aan de grondplaat en dat een klein stukje uitsteekt op mijn carter, wat ik in kan drukken met mijn voet. Ik zet de schroefjes van de grondplaat niet te strak, maar ook niet te los zodat ie niet van z´n plaats kan trillen maar toch nog kan draaien met beetje geweld NAISH - gleufje vrezen in je handvat als er een jood aankomt druk je het pinnetje in dat gleufje zodat je nog maar half gas kan geven mb-cruisefather.nl - Je begint met de veer uit je carb te halen, dan gaat je gas heel licht en gaat niet meer terug als je je gashendel loslaat. Heb je nie veel aan opzich, maar het gaat nu licht genoeg om er een modelbouw servo op te zetten, dus ipv. je gashandle. Dit werk je netjes weg zodat het lijkt alsof je gewoon een gaskabel hebt. Nu maak je een schakelingetje dan je door een potmeter in je gashandle open te draaien je de servo bedient. Dus gas ope -> potmeter draait-> schakelingetje detecteerd -> servo trekt gasklep open gas dicht -> potmeter terug -> schakelingetje detecteerd -> servo duwt de gasklep weer dicht. Je kan ook nog een veertje in je gashandle maken zodat ie gewoon terugdraait als je hem loslaat. Nu heb je dus een soort ride by wire gecreeerd. Daar kun je dus lollige dingetjes mee doen zoals een knopje met een apart circuitje op je schakelingetje maken, zodat je met het volle opendraaien van de potmeter in je gashandle nog steeds gewoon de servo bedient, maar dat hij de gasklep maar half opentrekt. Dus bijvoorbeel een schakelaartje dat ervoor zorgt dat een weerstand na het potje geschakeld word, zodat het schakelingetje maar de helft van het voltage doorkrijgt. Dit zorgt ervoor dat je nog steeds je volledige slag in je gashandle hebt, maar je servo trekt je carb maar half (of minder/meer) open. Niks verdachts aan. Stottert niet,klinkt niet raar, geen kleinere slag in gashandle, geeft gewoon maar halfgas,kunne die woute toch ook nie zo snel wete, zijn nie zo slim meestal Je moet wel ff zorgen dat het lijkt alsof die gaskabel nog aan je handle en carb vastzit en dus moet je de servo op de gewone (al dan niet ingekorte) gaskabel laten werken en het stuk gaskabel aan je handle gebruik je gewoon om de bedrading door te laten ofzo. En natuurlijk knopje goed verstoppen. Zou ook met morse kunnen werken, indien je een goed schakelingetje kan vinden. Als je gasklep trouwens niet goed terug geduwd word kun je alsnog een heel licht veertje erin zetten, in combinatie met een iets zwaardere servo. Enige nadeel is wel dat als de electriciteit wegvalt de servo blijft staan waar hij op dat moment staat. Volgas dus volgens murphey Maar als je het goed aanpakt en afwerkt moet het toch wel betrouwbaar kunnen zijn. Gaskabel kan ook breken of blijven hange duz... Dit bericht is ge-edit door TSX freak op 25-3-2004 20:28 |