Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
11358 Martijn 19-8-2003 14:35 Pro Forum 23856 15

Topicpost
Gepost door: Martijn Gepost op: 19-8-2003 14:35
mss niet écht pro, maar in TF krijg je allemaal noobopmerkingen

goed, ik ga binnenkort maar eens een nieuwe 70 eurokit voor tsx kopen, om een beetje te tunen. Een maat van me heeft precies zon cil (zelfde als davetsx) en die heb ik dezer dagen wat aangepast.
Had alleen geen portmap gemaakt enzo..beetje hobbynico style ..

70 malossi (heb ik nu eronder) heeft nagenoeg de zelfde timing als de 70 eurokit, enige verschil is de chroomwand bij 70 euro. en de prijs, delta 100 euro

goed, als ik nu een poortmap maak vroeg ik me af, kan ik adh daarvan de timingen berekenen in graden? het moet kunnen, maar is het nauwkeuriger dan gradenschijf op de krukas?

De blowdown is waarschijnlijk 28 (had ik berekend bij mn malossi). Deze moet 30 zijn (waarom?? is voor wegbroms?)
wat is het effect als ik de blowdown 28 laat? heeft dit meer koppel of kan ie dan gewoon zn gassen niet goed kwijt?

en als ik em te groot maak? de blowdown 32 ofzo...heeft minder compressie, verliest nieuw mengsel via uitlaatpoort..??

goed, de formule voor de blowdown was dacht ik uitlaattiming minus inlaattiming gedeeld door 2.
ik kan dan berekenen wat de timing van de uitlaatpoort moet zijn in graden. Maar hoe reken ik dat dan om naar het aantal mm's wat de poort omhoog moet?? met behulp van de slag snap ik nog, maar ik heb het geprobeerd maar het wilde niet echt lukken...

Moet ik nog met andere dingen rekening houden bij het tunen (duhhh..maar ik ga alleen aan de uitlaatpoort/kanaal en hooguit inlaatkanaal.) Spoelers e.d. blijf ik vanaf...

BMEP, kwist ooit wat het was maar ben het vergeten...ook nog rekening mee houden?

Bij die maat van me heb ik ook het uitlaatkanaal gepolijst, vlgs mij is dat beter, want aan wervelingen in je uitlaat heb je toch nix ...en er blijft geen roet in hangen...

inlaatkanaal heb ik ook gepolijst, weet niet of het echt goed is, maar het was experimenteel.

Het cilinderhemd sluit het halve spoelkanaal af, dit heb ik deels weggezaagd (ja met een ijzerzaag) en daarna ff bijgeveild enzo...twijfel alleen nog of dat nog een nut had, dat cilhemd...zuigersteun jah, maar zou het schelen als ik het weg haal? de zuiger sluit het daarna btw ook weer af...dus zou je die ook aan moeten passen (doable?)

khad ook bevels aangebracht in de uitlaatpoort (ben uitgeschoten :$ maar niet ernstig)...moet ik ook bevels aanbrengen bij de spoelers? was bang dat ik dan de richting oid of flow zou veranderen...

ik heb nog een oudere eurokit liggen thuis, die gebruik ik voor de originele timingen, dat ik weet hoe ie normaal is, en hoeveel ik weg heb gehaald...

veel vragen he

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved