Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
11338 SIWWN 18-8-2003 22:18 Main Forum 2679 34

Topicpost
Gepost door: SIWWN Gepost op: 18-8-2003 22:18
Ik heb dus 2 80 blokken, het blok wat onder me MB hangt daar zat een 53,4mm onder, een 110 imitatie dus...

Op me andere 80 blok heb ik een 57mm Eurocilindro.

Ik dus dat ding vanavond eropleggen,maarja had geen nieuwe pakkingen maar ik heb hem er toch maar opgelegd...

Spul effe insmeren met wat olie enzo en zuiger erop, cilinder erop, hupakee klaar bijna...

Toen zag ik de kop wat op die eurocilindro lag, de verbrandingskamer was heel anders dan de kop wat op me imitatie lag, die van de imitatie was breed en laag en van de 57ér was heel smal en hoger als de kop wat op die imitatie lag, dus heb ik die smalle hoge kop er maar opgedaan...

Ik beetje kicken om te kijken of ie compressie had met die ouwe pakkingen en jawel hoor, echt een megacompressie heeft ie, niet meer normaal, met moeite kreeg ik het pedaal omlaag

Toen heb ik me 26mm Malossi spruistuk en 26mm Mikunni erop gezet maar had ik problemen met de slang van de voorvork, die is te groot voor de carburateur en kreeg hem niet vast met een tayrippie of slangklem, ook paste de slang niet goed door me uitgeveilde luchtbox doordat de carb te schuin naar boven staat en dat kon ik niet veranderen dus toen maar zonder filter...

aangezien ik geen benzine meer had, ben ik maar effe naar de shell gefietst en toen effe wat benzine eringegooid en ikke dat ding starten..

1e keer liep ie hoog in de toeren, ik dacht door te kleine sroeier(100 zeskant) en te veel lucht...

Toen maar me 32mm gepakt en daar sproeier 250 (zeskant) uitgehaald..

Liep al 10x beter maar de gasschuif komt nog niet lekker terug dus ik maar op de choke gezet zodat ie wat rustiger liep..

Toen toch maar effe een stukkie rijden...

Tering wat is dat ding snel vergeleken met me 110cc en 20mm..

Ding ging er als een gek vandoor en trok hem in de 1 en 2 op het achterwiel...stond er versteld van...bij de 8000 toeren ofosw begint de powerban al tot minimaal 11.000 toeren.... Als je van de 3 naar de 4 schakelde of van de 4 naar de 5 volgas begint de koppeling ook al te slippen en ik schat rond de 90 begin me MB te zwabberen als een gek! Ik vloog er bijna af (letterlijk)

Ding is echt zo snel...ree op een fietspad langs een 80 km weg en ik trok net op en ik zag achter me 2 auto's rijden en die haalde me nog niet eens in van circa 100 meter wat die auto's achterlagen...

Kun je wel nagaan hoe snel die trekt als je er vannuit gaat dat die auto's 70km/h rijden..

Dit was me verhaaltje onderhand.. moes ik effe kwijt

Ohja mijn setup:

57mm Eurocilindro (Getuned)

Bewerkte kop (volgens mij)

26mm Mikuni (sproeier 250 zeskant)

Adige membraan met carbonnen klepjes
(Staat een sierletter A op de reedstops)

Geen luchtfilter

Proma 80

luchtschroef 1 slag uit, gasnaald 3e stand van boven en van onderen.

15-40



(BTW:

Hij zwabbert nu als een gek rond de 90/100 km/h, komt dit doordat ik geen kopbout heb en geen stabilisator onder me voorspatbord?
Want ik vlieg er echt bijna letterlijk af en doordoor kani k niet harder



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved