Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
1128 | ikkejw | 9-5-2008 0:24 | Project Topic | 6014 | 53 |
Topicpost | |
Gepost door: ikkejw | Gepost op: 9-5-2008 0:24 |
he mensen, ik heb nu een 110cc cilinder, en binnenkort ook een bijbehorend mt8 blok, en nu wou ik deze gaan tunen. alleen ben ik nu niet zeker wat de slag van een MT8 blok is, de ene zegt 50.8 en de ander 49.5 als ik de afstand van de onderkant vd spoelpoorten tot de bovenkant van de cilinder opmeet kom ik op zo'n 51.5mm. dat zou dus betekenen dat zo'n cilinder een deck height van 2mm heeft bij een slag van 49.5, dat lijkt me wel wat aan de hoge kant. daarnaast wou ik er een vlinderpoort in maken, en de inlaatpoort flink groter maken. het liefst in zo'n paddo vorm als Honda CR, maar hoe breed kun je dan maximaal gaan? en zou het ook een idee zijn om de inlaatpoort tot aan de onderkant van de cilinder door te laten lopen? het hemd van een MT8 cilinder is nog geen centimeter lang, dus het lijkt me niet heel erg als daar een stukje uit mist. dan over de timingen, TA's en BMEP, wat moet ik daar voor aanhouden? de timingen zijn nu: (uit gegaan van 49.5 slag, bij 50.8 is het weer totaal anders natuurlijk) uitlaat 184 spoelers 123 blowdown 30.5 BMEP wou ik ergens bij de 9 of 10 hebben. (uitlaat BMEP is nu ongeveer 4.6 bar... spoelers weet ik nog niet) de cilinder wou ik trouwens uitboren naar 54 of 55mm. welke zuigers zijn het meest verkrijgbaar? ik had gehoord dat 55 een redelijk standaard maat is. dan had ik nog een vraagje over het NSR membraam, die past namelijk niet, kan daar gewoon zo'n ophoogblokje tussen voor MT5? en zou het veel uitmaken als ik de membraamstops er af haal? een hele bult vragen zoals je ziet, dus ik verwacht ook weer een hele bult antwoorden terug he ![]() edit: ff een foto van de inlaatpoort erbij: ![]() en een poortmapje: ![]() Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 9-5-2008 om 2:00 uur. Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 9-5-2008 om 14:11 uur. |