Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
11107 Martijn 9-8-2003 21:07 Technical Forum 1083 19

Topicpost
Gepost door: Martijn Gepost op: 9-8-2003 21:07
edit: let op, lang verhaal zoals altijd
nou..dus..vanavond dacht ik..kom ik ga mn blok reviseren (lukt vast met alleen keerringen )

dus ik blok eronderuit ...blablabla..ff kijke waar ie vast zat enzo...koppelingskabel deed ff moeilijk enzo...goed...olie eruit gelaten (alles onder..pa dreigt met niet meer mogen sleutelen ) magoed...

ik wist dat de kickas moest blijven zitten..spannen van veer schijnt moeilijk te zijn (1e kutpunt van honda in vergelijking met tsx)...dus ik geprobeerd...klets...bende..naja..moet toch compleet uit elkaar...

toen de koppeling...ik vat er nix van...hoe werkt die fucking koppeling??
wat ik er tot nu toe van begrepen heb is dat het asje tegen een dinkie drukt en die drukt tegen het lager van het koppelingshuis en duwt het huis naar binnen...

klopt dat?? ....bij tsx werkt het heel anders...

nagoed...krukasmoer los enzo...koppeling eraf..dat soort shit...ff naar merktekens op balansas gekeken....toen cil eraf(vliegwiel was er btw al af, spoel zat niet goed vast, is stuk plastic vanaf boeie) ....wasbenzine in het carter gegooid om ff te kijken of het langs de keerringen liep...nou...links lijkt het erop dat het er een klein beetje langs loopt (zat btw genoeg olie in bak)...rechts weet ik niet zeker..

iig dacht ik dat ie blokolie dronk..

schakelsysteem enzo eraf gehaald (kickstarter werkt btw ook vager dan tsx en is vlgs mij sneller slijtbaar)...schrok van de 3 plaats kopp. maar is bij tsx ook std ...

goed...toen blokbouten los gehaald enzo..zag ik dat er een pakking van een mtx oT tussen de helften zat (zit een of ander gezwel voor een ophangpunt onder=voor, terwijl het een MB blok is (op een mt met trappers ) scrapding dus.

linkerlager klinkt very fout...maja..ga toch revisen...
carterhelften van elkaar..en tadaa..daar was de bak en de kruk...en de wals...ff naar neutraalsysteem gekeken ivm digishit op honda...verzin ik wel wat op..moet te doen zijn...

godverdomme....waarom maakt honda die bak zo dat ie uit elkaar kan pleuren...tis niet gebeurd (ben geen noob ) maar het kán...en dat suckt...bij tsx kan er 1 ringetje en 1 tandwiel van de sec. as af..bij primaire nix ....das stukken beter....kutpunt 2 voor honda.

ff de lagers gekeken waar de bak in draait....nou..zijn ook niet meer geweldig (geen speling maar zit vuil in...door openhalen denk ik) maja..lekker laten...vervang alleen krukaslagers...

ik vind het blok van honda gewoon kutter dan tsx..het sleutelt minder....en dan kun je zeggen van: ja maar jij bent tsx gewend...tjah...is zo...maar als ik ze vergelijk is honda minder logisch, en kies ik toch voor tsx (no offence ofzo ...mijn mening) goed...

wil graag ff de lagermaten/nummers weten vam de krukas (geen zin in search ...vind nooit wat)

ik geloof dat er exp. views in de faq staan..is wel handig...want ik weet niet of ik het allemaal weer goed in elkaar krijg.

kan iemand me nog ff uitleggen hoe de koppeling precies werkt...??...vind het maar een raar systeem..

wat gaat mij kosten:
krukaslagers
pakkingsetje (kan evt. zelf knippen maar beter setje hebben)
keeringset heb ik al (4 eypo by michiel)

ff kijke..wat moet ik nog meer hebben...vlgs mij heb ik et zo al...
iemand nog speciale punten waar ik op moet letten bij monteren? (lagers monteren enzo kan ik wel hoor )...

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 9-8-2003 21:08

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved