Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
11078 E-man 8-8-2003 16:00 Technical Forum 2230 35

Topicpost
Gepost door: E-man Gepost op: 8-8-2003 16:00
Ik was bezig met het herstellen van mn 4e motorblok, die daarvoor waren echt gaar, maar deze leek in eerste instantie aardig, alleen waren de krukaslagers op.

Ik had nog een krukas uit mn eerste blok, en heb daarop nieuwe lagers gedaan, toen mn laatste blok gister geopend, oude krukas eruit.....

En nou dus vanochtend die nieuwe erin, vloeibare pakking op de randen, en dat een paar minuten laten drogen... en daarna is het haasten, want de blokhelften moet op mekaar voordat het helemaal is opgedroogd.

Dus andere carterhelft erop, willen die verdomde krukaslagers niet in mn carter. ik snel de gasbrander aan, en verhitten toen met een stevige hamer het geheel naar mekaar toe gebracht.

En toen dat aardig bij mekaar was schroeven erin, en die een voor een aangedraaid tot de carterhelften op mekaar zaten.

problemen nu:

Krukas draait wel, maar HEEL stroef.

Schroefdraad waar straks de moer voor het vliegwiel op moet is licht beschadigt.

Koppijn / misselijk van de warmte.

Ik ga zometeen dat blok weggooien en mn brommer ook (nee ik verkoop m niet, die ellende wens ik niemand toe).
Ik ga sparen voor een Gilera Ice, dan heb ik tenminste vervoer en een scooter laat je nooit in de steek, behalve als je vergeet te tanken.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved