Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
10687 barry 17-7-2003 17:17 Technical Forum 4080 88

Topicpost
Gepost door: barry Gepost op: 17-7-2003 17:17
ik vraag me al een tijdje wat af en ben benieuwd wat voor verklaring jullie voor mijn vraag hebben (de gene die er verstand van hebben...).

stel je brommer draait 8000rpm. dit met tandwiel verhouding 14-40, dan moet dit ongeacht, welke cilinder wissel je ook doet, er altijd een bepaalde snelheid zijn. want 8000rotaties per minuut, en dan een vaste overbrenging, dan maakt het in theorie niet uit wat voor onderdelen er op je brommer liggen, want de brommer zal altijd een vaste snelheid rijden (geen weersinvloeden meegerekend)

maar waarom kan het dan zijn, dan mijn 50cc Fast arrow met 8000rpm en tdw 14-40 68km/h loopt, en mijn 70malossi met zelfde tandwielverhouding 80km/h.

eigenlijk zou de snelheid gelijk moeten zijn met zelfde cilinders, want die krukas die maakt het echt niet uit wat voor cilionder er op ligt, die draait gewoon 8000rpm.

alle snelheden zijn met zelfde toerenteller en km/h teller getest. dus de mogelijkheid tellerafwijking is weggelaten...

wie heeft hier een verklaring voor?
(ik hoop dat het een beetje duidelijk is)

ik post dit ook omdat hans F beweerde dat dit dus echt onmogelijk was, dat met zelfde tandwielverhouding dus dit snelheidsverschil er in zat.

Dit bericht is ge-edit door barry op 17-7-2003 17:21

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved