Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
1040 ikkejw 10-3-2008 13:50 Project Topic 2465 17

Topicpost
Gepost door: ikkejw Gepost op: 10-3-2008 13:50
ik ben nu bezig met de achtervering, maar ik weet nog niet echt hoe ik het inelkaar wil zetten. als ik de veer naar voren doe moet hij wel 10 cm ingedrukt worden voordat de band het achterspatbord raakt. omdat ik m lekker hoog wil hebben, en een hele kleine achtervelg heb, heb ik ruimte voor een veerweg van wel 40 cm, die ruimte wil ik dus gebruiken ook.

nu had ik het idee om de prolink boven de achterbrug te bevestigen, en de veer naar achteren te laten wijzen. als ik nu de achterbrug helemaal omhoog haal, gaat de veer ongeveer 1.5cm omhoog. dat is eigenlijk perfect, want hij kan max 2 cm inveren. maar dan ben ik bang dat de vering veeel te slap wordt.

zo wou ik het dus hebben

dan heb ik hier nog een probleem, namelijk hoe zet ik dit eens goed stevig vast? een draadeind gaat het zeker niet houden, en ik kan er moeilijk een stevige constructie maken omdat het boven de achterbrug zit. ik wou misschien een strip staal ombuigen over het frame heen, en daar de prolink in hangen. maar dat kan volgens mij nooit stevig worden. iemand een idee?

commentaar/tips/kritiek/afkraken, alles is welkom

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved