Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
10150 | Luc | 22-6-2003 11:36 | Technical Forum | 1360 | 10 |
Topicpost | |
Gepost door: Luc | Gepost op: 22-6-2003 11:36 |
Na lang zoeken naar de ideale begrenzer voor men MTX-sh/MT, kwam ik op et volgende id, (bij de search kon ik hier over nix vinden) Bij een honda blok, zit bij het vliegwiel zwart "dopje" wat in het blok gaat, en wat dan contact maakt met een koperen(?) lipje wat op de schakelwals zit. Kortom, de neutraalstandschakelaar. Als volgt: als je da zwarte ding er nou een uit ropt, en op de schakelwals een gleuf freest, dan een "oliedicht" rubber/kering zien te flansen, waar een pinnetje doorheen kan, Je zou dus, die gleuf zo lang moete maken, zodat de schakelwals, als je het pinnetje erin steekt, niet verder kan, als zen 3e versnelling, of voor de mensen met een 5 of 6 bak, niet verder dan zen 4e,5e, of 6e versnelling. Je moet dan het pinnetje wel goed weg zien te werken, EN er een soort van kliksysteem met een veertje zien te maken; zodat ie onder het rijden niet ineens niet verder als zen 3e,4e of 5e versnelling kan..... Dus als je dan een controle ziet, of je word aan gehouden, schakel je eerst terug, onder zen 3e versnelling, (ligt eraan hoeveel welke versn. je begrenzer zit) Dan douw je moet je voet, da pinnetje in, en dan staatie begrenst, zou wel zo slim zijn, als die begrensing niet makkelijk uit te zetten is, gewoon met schroevendraaier ofzo Zou dit plan iets zijn om eens in de praktijk uit te voeren, kan het bv al niet, omdat je niet in de schakelwals kunt frezen omdat het mss te hard materiaal is Vertel me maar wat je ervan vindt...... |