Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
10041 daniL 16-6-2003 0:47 Main Forum 4203 34

Topicpost
Gepost door: daniL Gepost op: 16-6-2003 0:47
Hey, ik moet dinsdag mijn certificaat halen (om 9 uur in Utrecht ergens :S) en ik heb dat boek en cd-rom gekocht van VekaBest en dat boek al gelezen en zo. Maar ik heb nu een paar toetsen gedaan, en die cd-rom is zo ontzettend scheef. Ze beginnen al te zeggen dat er 750 vragen op staan maar er zijn heel veel dubbele en ik gok het op max zo'n 250 verschillende of zow. Verder zijn sommige vragen zo ontzettend scheef dat ik me echt afvraag of dit wel bruikbare vragen zijn. Ik denk dat die artikelen van VekaBest wel de officiele theorieleer-producten voor CBR-examens zijn. Maar weet iemand die ook die CD-Rom heeft gebruikt (met van die 15 proeftoetsen erop) of je precies dezelfde vragen krijgt, ongeveer dezelfde, of gewoon heel andere. Want sommige van die vragen zijn echt te triest.

Wat moet u altijd beseffen als u kinderen ziet?
A. Ze hebben alleen oog voor fietsers en bromfieters
B. Ze weten dat ze bij een ongeluk nooit de schuld krijgen
C. Ze vormen de kwetsbaarste groep van weggebruikers

Het voorwiel van uw bromfiets is voorzien van een schijfrem. Controleert u regelmatig het niveau van de remvloeistof
A. Ja
B. Nee

Waartoe bent u verplicht als u bij een verkeersongeval betrokken bent waar gewonden zijn gevallen
A. U brengt zoveel mogelijke gewonden naar het ziekenhuis
B. U regelt zo snel mogelijk eerste hulp
C. U past mond-op-mond beademing toe

Waarom lopen oudere voetgangers meer risico in het verkeer dan jongere?
A. Sommige reageren trager op wat om hen heen gebeurd
B. Ze hebben minder verwantwoordelijkheidsbesef
C. Ze moeten de bus halen

Jah GVD zeg... deze heb ik er echt leterlijk tussenuit gepikt, natuurlijk zijn %90 van de vragen wel gewoon (wel vaak belachelijke makkelijk) maar ik heb echt het gevoel dat er iets niet klopt aan deze cd-rom. Maar op de theorietest van cbr.nl zie ik precies dezelfde vragen en plaatjes (een of ander ventje met zo'n blauw-zwarte jas op een vet ouderwetse vision). Kan ik dus ook deze vragen letterlijk krijgen bij het examen? En weet iemand die ook in Utrecht examen heeft gedaan trouwens hoe lang het duurt voordat je van het station met de bus daar ergens bij dat examen-bureau bent? Nouja, ik ga het iig wel halen (denk ik :P).

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved