Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling FAQ in het onderwerp 'Carburateur optimaal afstellen' (ID 187).
De reply is geschreven door MeMeBot (UserID 22590) op 6-5-2011 10:22.
Ik heb de uitleg over de carburateur afstellen een aantal keer gelezen, maar 1 ding is mij nog niet helemaal duidelijk.
Even kort de setup voor mn Honda MTX-ot:
Airsal 70cc
HM167 uitgedraaide kop
standaard onbegrenste uitlaat
HM 183 carburateur (18mm)
op dit moment sproeier 90 (heeft ie tot nu toe t beste mee gelopen)
Omdat de cylinder gloedjenieuw is en ik hier nog geen KM mee heb gereden in totaal heb ik hem nog niet in de toeren door kunnen janken, maar ik merk wel dat als hij hoger in het toerental komt, de motor lekker door jankt.
Volgens mij is dus dat gedeelte redelijk okee, en voor zover het dat nog niet is, kan ik dat wel verbeteren door mijn standaard luchtfilter te vervangen voor een twin air filter.
Waar het mij nu om gaat is het stationair toerental en ook het midden toerental.
Om dit te verbeteren moet ik als ik het correct begrepen heb de gasnaald bijstellen.
Mij is ook na het bekijken van die gedeelte van de carburateur niet geheel duidelijk hoe ik dit moet doen.
Volgens mij staat het busje (hopelijk is het duidelijk wat ik daarmee bedoel, geen idee hoe het echt heet) te hoog waardoor hij te hoog stationair blijft lopen, en vooral ook, dat hij blijft stotteren (4takten) in het middentoerental.
Pas als ik VOL GAS geef dan wordt ie ineens helemaal wakker en trekt ie in de 5e versnelling het voorwiel een stukje van de grond af.
Hebben jullie wellicht tips waar ik nu verder naar moet kijken?
Dat busje laten zakken lijkt mij het meest voor de hand liggend..
Alvast bedankt in ieder geval, hoop dat t zo duidelijk is wat mijn probleem is
Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 6-5-2011 om 10:28 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved