Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling FAQ in het onderwerp 'Poortmap maken / Timingen berekenen' (ID 127).
De reply is geschreven door brommenator (UserID 19750) op 24-4-2011 11:35.

Even een vraagje over de spoelpoorttiming. Klopt dit wel op de tekening? Moet het lijntje van de spoelpoort ook niet naar links getrokken worden? Het verschil tussen die waardes is dan meteen de blowdown. En hoe kan het dan dat bij jou de spoelpoort timing lager is dan de uitlaat timing. De zuiger moet toch meer zakken om de spoelpoorten te kunnen openen, hierdoor verdraait de krukas toch weer een aantal graden MEER ten opzichte van de uitlaatpoorttiming?

zie ik het nou verkeerd of wat? Want op deze manier krijg ik een blowdown van 72. En een spoelpoorttiming van 80 graden terwijl mijn uitlaat bij 112 graden opent.

Laat het me even weten, ben wel nieuwsgierig. Gr!!


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved