Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling FAQ in het onderwerp 'Dell'Orto PHVA/PHBG Carburateur bevriezingsverschijnselen tegengaan' (ID 188).
De reply is geschreven door Leen (UserID 2858) op 27-6-2009 22:57.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


En hoe wou je dat precies doen?

lijkt me een beetje omslachtig, de peut opwarmen die de carb opwarmt, kan je beter direct de carb verwarmen.

[...]


Ik heb het niet geschreven, en ik denk dat Frits daar geen onzin praat
maar draag jij nou als suggestie aan dat iedereen zijn brandstofsysteem onder druk zet?



nee, ik suggesteer dat als je bang bent voor vapourlock bij verwarmen van je benzine dat je het dan onder druk moet gaan zetten.

ik had op mn tomos een benzineslang van 40cm, en die had ik tussen de koelribben van mn cilinder gedrukt.
kwam er in de winter benzine uit die lekker warm was, nooit last van bevroren carb sindsdien.
daarvoor bevroor dat ding iedere 2 minuten.

wsl met een lc brommer is de slang ff 3 rondjes om een koelwaterleiding wel genoeg om het voldoende op te warmen.


en de carb direct opwarmen heeft weinig nut, of je moet met je verwarming echt IN de carb kunnen komen, daar waar het bevriest?
alu heeft nou niet echt de meest fantastische warmecoefficient, zeker gietalu niet, en laat daar nou juist je carb van gemaakt zijn.

kan je carb aan de buitekant wel lekker 30 graden zijn, binnenin kan dat ding nog ijsklonten aan het maken zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 27-6-2009 om 22:57 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved