Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling FAQ in het onderwerp 'Tandwielverhoudingen' (ID 66).
De reply is geschreven door Schuimpie (UserID 943) op 13-2-03.

Quote:
Originally posted by: robert

daar ben ik het niet mee eens

bij een zelfde blok en tandwielverhouding kan een andere cilinder meer toeren draaien om op een snelheid te komen die met een andere cilinder minder is. Maar dat is snelheid. Als je met beide cilinders bijv 95 rijd, met hetzelfde blok en interne vertanding en tandwielverhouding, kan ik me niet voorstellen dat de ene cilinder op top 10000 draait en de ander 12000, als je het berekent kom je nl op een andere snelheid uit met meer toeren en dezelfde vertanding


Je hebt het toch echt verkeerd...

Als je setup zorgt voor 12000 toeren @ 100 km/h. Dan zit die 100 km aan die 12000 toeren vast. Als je er dan een andere cilinder op gooit die bv 13000 toeren draait en je verhoudingen hetzelfde houd. Dan ga je harder dan die 100 km. Het verschilt gewoon per setup welke tandwielverhouding het beste is. Dus meestal is het gewoon uitproberen. Deze tabel is handig als je een bv een gelijksoortige verhouding zoekt waar je iets harder mee gaat of optrek bij een gelijkblijvende setup.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved