Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling FAQ in het onderwerp '(blok) polijsten' (ID 72).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 1-1-03.
Goeie faq ... Ik heb wel een paar aanvullingen uit eigen ervaring.
Voordat je met de verfafbijt bezig gaat is het slim om je blok eerst heel goed te ontvetten. Verfafbijt werkt namenlijk niet lekker als het blok ook maar een beetje vettig. Als je een compressor hebt kun je ook eerst met 10 bar het hele blok afspuiten, hier bij vliegt de helft van de verf er ook al af. Juist in de kleine gaatje's (bij de versnellings pook enzo) werkt dat perfect. Als je een grit pistool heb is het helemaal perfect (wel glasparrels gebruiken natuurlijk). Als je het blok echt helemaal glimmend wil hebben moet je echt alle ruwe heden er uit schuren. Standaard zitten er heel veel giet scheurtje's in het blok. Deze zie pas als je het blok gaat polijsten.
Voor de rest zouw ik geen dremel gebruiken voor het schuren, je krijgt dan namenlijk heel snel 'deukjes'. Goed (waterproof) schuur papier is het halve werk, en een goed ontvet blok. Anders loop je schuurpapier direct vol. Ohw, en ik zouw niet grover gaan dan 400 (NAT), anders krijg je krassen die er niet meer uit willen..
Tip1: POLL (velgen poets) werk ergg goed voor het polijsten .
tip2: Tegen het oxideren geen blanke lak op het blok spuiten, dit word nl weer dof. Zelf spuit ik er regelmatig wat lichte olie op en die goed uitwrijven. Als je dit twee keer per maand doet blijf het perfect. Evt nog een keertje met de hand bij poetsten.
ps. Alu roest niet, en kan ook niet worden verchroomd. Je kan je charters wel laten anondiseren, ziet er denk ik wel erg tof uit .
[This message is edited by Joost © Moesker on 1-1-03 14:18]