Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling FAQ in het onderwerp 'werking powerbox' (ID 68).
De reply is geschreven door MTX-speed (UserID 6030) op 9-3-2005 16:33.
Ik snap de werking nu, er rest slechts nog 1 vraag: Als je je spruitstuk langer zou maken (wat bijvoorbeeld bij sommige Zundapps het geval is) dan krijg je toch hetzelfde effect: "Meer inhoud tussen je gasschuif en je membraan".
Alleen het nadeel is dat, hoe meer inhoud er tussen je gasschuif en je membraan zit hoe trager de gasreactie. Dus dan zou je gasreactie erop achteruit gaan?
Punt 2: ik kan me voorstellen dat wanneer de zuiger omlaag gaat en er onderdruk geproduceerd wordt, dat er een klein beetje benzinemengsel terug de carburateur in schiet er richting het luchtfilter. Maar dit zuigt hij naderhand toch weer terug de cilinder in lijkt me?
Aan de andere kant word er(wanneer er geen powerbox is aangesloten) aan deze lucht die de cilinder voor de 2e keer ingaat voor de 2e keer benzine toegevoegd. Maar dan zou je kunnen concluderen dat een originele brommer, waar dus geen powerbox op zit, meer zou verbruiken dan een brommer waar wel een powerbox op zit(?!?!).
Waarom zit er dan niet rechtstreek vanuit de fabriek standaard een powerbox op?
Wat zie ik fout in dit verhaal?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved