Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling FAQ in het onderwerp 'Hoe moet je je Honda'tje goed snel maken?' (ID 37).
De reply is geschreven door Tsx Ragger (UserID 265) op 19-5-2002.
HAhaha,Nee zeker niet!!!Diameter is toch echt 41mm :P k heb de cilinder een jaar geleden ofzo gekocht,klein beetje getuned.
en hijs nogwel van gietijzer
gewoon goed afstellen
Hij is inderdaad bijna net zo snel als een 70cc.Vaak zat tegen een tsx met 70cc geracet.
Die trok nogwat harder op en trok iets beter door nog met een zwaardere vertanding.
50cc kan hard zat hoor!Wel eens op een 50cc crossmotor gereden?Of een Rieju?die halen de 2kw met de originele spullen en de begrensers eruit.
Tsx is nog traag hierbij vergeleken.
P.S:Mickey er is een faq over voorontsteking,daar staat zo'n beetje alles in.Dat is met uitvijlen voor extreem veel voorontsteking.Ik heb gewoon mijn grondplaat zover mogelijk naar voren gezet.Er staat bij een tsx een streepje op wat de originele stand aangeeft,die zit ongeveer in het midden.Het is volgens mij niet slecht voor de motor want ik rij er zo al een jaar mee.Nooit problemen mee gehad.Hij trok een stuk beter toen ik hem meer voorontsteking gaf.(voorwieltje de lucht in bij overschakelen van 1-2)
Maar als je teveel voorontsteking geeft dan gaat ie volgens mij pingelen ofzoiets.nog nooit gehad maar volgens mij ontsteekt ie dan zo vroeg dat ie wanneer de zuiger net omhoog komt alweer ontsteekt,hij werkt dus erg tegen en dan loopt ie slecht en rammelt en knalt ie slecht voor je big end.
[This message is edited by Tsx Ragger on 19-5-2002 23:27]