Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling FAQ in het onderwerp 'Rolletjes (scooter): maten en gewichten' (ID 119).
De reply is geschreven door Tijzzz (UserID 3115) op 28-4-2004 22:49.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86
[...]
kzal het proberen uit te legggen ok ? je achterkoppeling eerst maar eens je trekveertes zorgen ervoor dat je met meer toeren wegrijdt(je segmenten pakken aan bij hogere toeren) de druk veer is het opnieuw oppakken van je trek kracht als je uit de bocht komt...
je vario is eigenlijk je versnellingsbak hoe harder je gaat hoe hoger je snaar loopt in de polie's dus hoe harder je gaat als je meer toeren wilt draaien vanaf de 30 40(dus op je vario rijdend daaronder rij je op de achterkoppeling)
dus meer toeren lichtere rollers minder toeren zwaardere rollers maar als je overtoeren draait is het ook niet goed maar dat is logisch toch...
ook als je een bredere v-snaar neemt ga je minder hard omdat deze lager in de polie's(vario) komt dus bredere snaar is lichtere rollers da hoor je soms... me v-snaar is vervangen hij trekt nu slecht(dus lichtere rollers)
ik heb bij een twee wielerzaak gewerkt dus wel veel aan geprutst aan scooters...
en goed afgestelde scooter valt niet terug meestal voel je een verschil van de 30 of 40 dus als je dan zachter trekt na de 30 neem dan iets lichtere rollers trek je harder na de 30 neem dan strakkere trekveren val je dood na de bocht bij volgas als je weer gas geeft vervang dan je drukveer door een sterkere...
Een vario met koppeling is toch gewoon een variable TWV? (tenminste: daar komt het volgens mij op neer...
)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved