Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling FAQ in het onderwerp 'Vaktermen rondom een 2 taktmotor' (ID 93).
De reply is geschreven door Daan Da Man (UserID 1361) op 9-9-2003 23:33.

weet je wat ik me altijd afvraag? wat is een '?pschuif' carburateur???

k heb er nog 2
upside down voorvork: voorvork maar dan omgekeerd: de buitenpoten zitten in de kroonplaat geklemd en de binnenpoten zijn verbonden met de as. voornamelijk gebruikt op grote racers, supermotards, en crossers.

nut:
door het onafgeveerde gewicht te verlagen (het gewicht wat dus niet 'onbeweegbaar vast' zit aan het frame, krijg je een betere wegligging.
binnenpoten zijn veeeel lichter als buitenpoten.
snappie?
nog 1: als je op een aparte manier kijkt zie je dat de voorvork een soort hefboom is waar de kracht komt te staan op de as, die alles doorbuigt net onder de onderste kroonplaat. buitenpoten zijn steviger. dus dan zorg je dat het stevige gedeelte daar zit. daarom kunnen usd vorken 2x dunner zijn als conventionele vorken.




floating disk: zwevende remschijf=remschijf waarvan het remoppervlak niet direct vastzit aan de velg, maar wordt vastgehouden door busjes aan een houder, die wel aan de velg zit.
doel:
betere remkracht: schijf sluit beter aan op de remblokjes
zelfcentrerende werking: minder weerstand door gyroscoopeffect.
lichter: binnendeel kan nu worden gemaakt van aluminium/carbon/kevlar/magnesium, en hoeft niet alles van staal te zijn

Dit bericht is ge-edit door Daan futura man op 9-9-2003 23:39


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved