Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'NS1-Whisperer' (ID 23656).
De reply is geschreven door markRD (UserID 14293) op 19-11-2012 22:41.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Wat Mark bedoeld is door het ontwerp van de originele ns1 kop + de grote boring, je compressie verhouding dadelijk erg hoog wordt. Te hoge compressie verhouding = detoneren.
De squishband is gewoon te breed, hierdoor loop je ook vermogen mis. Ik snap ook eigenlijk niet zo goed waarom ze dit ontwerp überhaupt voor de ns1 hebben gekozen.
Heb je trouwens ook rekening mee gehouden dat de zuigerbolling van de cr zuiger anders kan zijn als die van een ns1?
Als dit niet overeen komt en de squishband loopt van de buitenrand naar de bougie krapper toe, gaat hij ook detoneren.
Mooiste is als je de zuiger + kop weg brengt om te laten aanpassen.
Het is maar een tip, zou jammer zijn als je wiseco zuiger dadelijk beschadigd.
Inderdaad. Je hoeft er niets mee te doen, maar stel je voor je wil euro 95 tanken. Dan is een compressie van 1:12 heel redelijk lijkt me. Bij 95cc cilinderinhoud heb je dan een kopinhoud nodig van ong. 8,5cc.
Als ik het zo in schat zit er 3 a 4cc in de verbrandingskamer van de kop? Ik ga even van het gunstigste geval uit.
Dat zou betekenen dat er 4,5cc inhoud tussen de zuiger en de squishband moet zitten. Deze zal dan ong. 2mm bedragen.
Ik ben het helemaal met kenny eens, het ontwerp is echt wat aan de vreemde kant.
Als inderdaad de hoek van de squish wel redelijk klopt is het een kleine moeite om de verbrandingskamer groter te maken. Maar het is eigenlijk altijd verstandiger om eerst te kijken hoe ver de kop omhoog of omlaag moet wanneer de cilinder al op hoogte staat.
Maar zoals kenny inderdaad ook al zei: 'Het is maar een tip' en het is uiteindelijk allemaal van jou.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved