Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'brommerfanaat' (ID 23715).
De reply is geschreven door brommerfanaat (UserID 23715) op 25-7-2012 12:22.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Waarom zou je willen dat de achterkant omlaag komt als je remt? Je wil juist gewicht op de voorband hebben, dat is tenslotte de band waar je het meeste contact mee wil hebben. Hoe meer druk daar op komt, hoe beter je grip, hoe harder je kan remmen.

Ze hadden vroeger nog wel eens antiduiksystemen, die gebruikte druk van het remsysteem om je voorvork strakker te zetten waardoor hij minder duikt.

Voor de rest is je idee van actieve vering enzo heel leuk, maar als het pas reageert als je wat hebt geraakt (putdeksel, kuil etc) dan ben je 9/10 keer al te laat. Mooiste zou gewoon zijn een systeem wat het van te voren kan registeren en daar de vering op aanpast.

Maarja, dan heb je al weer andere sensoren nodig, en nog een bak meer rekenkracht vaak.


Je kunt ook de voorkant omhoog laten komen, dat is inderdaad logischer omdat je dan ook dezelfde rijhoogte behoudt. Zo'n antiduiksysteem heeft een groot nadeel, wanneer je remt en over een obstakel of slecht wegdek rijdt, worden die klappen dus ook minder goed opgevangen.

Het dempen van oneffenheden voordat de bestuurder ze voelt is met electronica een onwaarschijnlijk lastige klus, en iets waar het BOSE systeem in voorziet. De klappen kun je echter opvangen met het aanwezige veersysteem, dat hoeft namelijk heus niet oncomfortabel te zijn.

Actieve vering heeft nog een andere toepassing... de rijhoogte van je bromfiets blijft gelijk, ook wanneer je vriendin 150 kg weegt en graag achterop mee wil rijden.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved