Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'pangolopalanga' (ID 4012).
De reply is geschreven door pangolopalanga (UserID 4012) op 11-6-2012 15:44.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Mhhm dat schakelblokje kan de draden zowieso niet parralel schakelen, het verbindt alleen draden direct aan elkaar. Dus ik denk dat roodgrijs dan aftakkingen moet hebben, maar ik kan me niet verbeelden hoe het ooit dan gezeten moet hebben. Kan het er zo uit zien? Meedere draadjes in een zo'n aansluitclipje?

Dat rood grijs uit contactslot, in dat kroonsteentje zit, en dat er dan vier of meer draden op aangesloten zitten ?

Of kan het simpeler? Parralel schakeling heeft als kenmerk dat wanneer en een lampje uitvalt dat de andere blijven branden, en de spanning is overal gelijk.




Als je een aftakking maakt, heb je een parallelschakeling.
Aan de andere kant van je verbruikers (lampjes) komt alles weer samen bij de massa. Dat kun je ook zien bvb. bij je 'massapunt' dat bij jou aan je balhoofd zit geloof ik...want vele bruine draden hangen samen.
Bij auto/moto is het meeste parallel, want je lampjes zijn allemaal 12V (6V begint uit te sterven).
En die blokjes met vier aansluitmogelijkheden, koppelen alle draden (max 4 dus) aan het blokje.

Edit : een multimeter kost maar 10 euro hoor...dan kan je gelijk meten wat zo'n blokje doet en nog veel meer...

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 11-6-2012 om 15:48 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved