Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'wolffie1976' (ID 23559).
De reply is geschreven door wolffie1976 (UserID 23559) op 10-5-2012 23:56.
nope dat ding zit heel raar in mekaar, de ontsteking is 3v, heeft zowel een voet als een handrem achteraan. de carb heeft een vierhoekige mond, geen membraan(roterende inlaat denk ik ook niet op het eerste zicht) de versnellingsbak is ook niet duidelijk (zie foto)
http://yfrog.com/nhversnellinguitlegj
tis net of hij een achteruit heeft ofzo lol.
hij heeft een fenomenaal vermogen van 1.4pk/4000trm en is begrenst op 40kmh omdat in 1960 al een 40km/h begrenzing in duitsland.
ik heb er geen papieren van maar moet wel lukken om die aan te vragen.
ik zou een andere achtervork willen maken die iets langer is zodat ik een 2e zadel kan monteren met extra voetsteuntjes en kijken of ik de versnellingsbak niet kan ombouwen met bediening naast de tank zoals ge eerste motoren hadden.
ook heb ik gezien dat de vliegwieldiameter bijna hetzelfde is als een minarelli motor en volgens mij moet het mogelijk zijn om zon ontsteking erop te bouwen mits ik een grondplaat laat frezen. de orginele is blijkbaar berucht om het op te geven en het bijna niet mogelijk om reserveonderdelen te vinden.
omwille van die ontsteking hebben ze ook de eerste 2 jaar de modellen van trappers voorzien zodat je nog naar huis kon fietsen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved