Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'BenjaminDG' (ID 13992).
De reply is geschreven door shirioko (UserID 20087) op 19-6-2011 17:50.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]
Ik doe stel meestal eerst mn statonair schroef af (de benzine dus). zodat hij goed zit kwa toeren stationair, dan draai je aan de luchtschroef tot ie zo hoog mogelijk in zn toeren zit en dan weer met de stationairschroef zodat hij mooi blijft lopen.
alleen luchtstelschroef uitdraaien tot je het hoogste toerental hebt werkt niet, als je mengsel te arm is blijft ie in toeren klimmen, maar smoort ie zodra je gas geeft
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
De schroef die jij bedoeld is geen luchtschroef zoals bij de meeste 2takt carburateurs maar een mengsel schroef (CO schroeven). Die vindt je meestal terug op een 4takt (CV carb).
Deze regelt de hoeveelheid mengsel (niet de hoeveelheid lucht t.o.v benzine of visa versa) op stationair, indraaien is minder mengsel geven, uitdraaien is meer mengsel geven.
Aantal slagen uit hangt af van motor tot motor, meestal rond de 2.
Er bestaan truukjes om te weten of deze goed staat:
- zorg eerst dat de motor warm staat en alles in orde is (compressie, kleppen, afstelling,...)
- geef dan is korste stootjes gas (max 3000 toeren ofzo), als de toerentallen even blijven hangen voor ze terug zakken met je de co schroef uitdraaien om meer mengsel te geven.
- zakken eerst de toeren voor hij oppakt dan moet je de co schroeven indraaien om minder mengsel te geven.
tnx daar heb ik wat aan
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved