Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'BenjaminDG' (ID 13992).
De reply is geschreven door BenjaminDG (UserID 13992) op 19-6-2011 15:26.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
heey even een vraagje over deze foto:
afbeelding
hier zit je luchtstelschroef onder je carburateur ipv aan de zijkant. Werkt dat hetzelfde als wanneer hij aan de zijkant zit, dus:
opendraaien => armer mengsel
dichtdraaien => rijker mengsel
1,5~2 slagen uitgedraaid als standaard afstelling
hij zit op mijn carburateur namelijk ook aan de onderkant, en ik kom er niet uit qua afstellen.
Alvast bedankt
De schroef die jij bedoeld is geen luchtschroef zoals bij de meeste 2takt carburateurs maar een mengsel schroef (CO schroeven). Die vindt je meestal terug op een 4takt (CV carb).
Deze regelt de hoeveelheid mengsel (niet de hoeveelheid lucht t.o.v benzine of visa versa) op stationair, indraaien is minder mengsel geven, uitdraaien is meer mengsel geven.
Aantal slagen uit hangt af van motor tot motor, meestal rond de 2.
Er bestaan truukjes om te weten of deze goed staat:
- zorg eerst dat de motor warm staat en alles in orde is (compressie, kleppen, afstelling,...)
- geef dan is korste stootjes gas (max 3000 toeren ofzo), als de toerentallen even blijven hangen voor ze terug zakken met je de co schroef uitdraaien om meer mengsel te geven.
- zakken eerst de toeren voor hij oppakt dan moet je de co schroeven indraaien om minder mengsel te geven.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved