Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'yamahadt1986' (ID 14353).
De reply is geschreven door yamahadt1986 (UserID 14353) op 26-5-2010 18:54.
zeker mooi dat titanium maar inderdaad ook erg duur.
ik zat ff wat te zoeken en dan kwam ik toch op ongeveer 223 euro uit voor 1 velgje van titanium
maar ik heb nu eens besloten met mijn vader en na drukke discusies over een sprint frame te maken en de tijd.
heb ik besloten om een dt50mx frame aan te gaan passen voor een tijdelijke oplossing
en later zelf een frame van aluminium te gaan maken.
het volgende idee wat ik ga maken voor tijdelijke oplossing.
dt50mx frame helemaal verzaagt.
mat dt50mx achterbrug die ik aan het frame las en de bovenkan eraf haal van de schokbreker en er opnieuwe aanlas en doortrek naar de bovenkant van het frame bij de schokbreker vooraan.
dt50mx achterwieltje erin.
dt50mx T stukken (kroonplaten)
met een zundapp gts50 voorvork erin helemaal zo laag mogelijk.
zundapp sprinter voorwiel alu velg erin met strommelrem.
plannen voor de kleur weet ik nog niet zeker, maar ik zit te denken om de voorvelg en de T stukken knal rood te doen.
en het frame WIT en het achterzitje ook knal rood.
zijn namelijk ook mijn P.M.Tuning kleuren
check mijn logo maar eens op mijn hyves
staat op de achtergrond van mijn account daarvan.
ik weet dat je niet heel vaak op hyves zit maartoch
maar wel mooi dat je weer met het yz80 blokje bezig bent.
ik ben nu wat aan het sparen vanwege de terschelling vakantie dus ik denk ook niet dat ik een nieuwe zuiger erbij laat meten door dirk ofzo.
daar heb ik het er nu niet voorover.
dus ik zie wel.
het is tenslotte voor mij over 2 weken al vakantie dus hoef ik de brommer toch niet meer te gebruiken eigenlijks.
maar wat zijn verder de plannen van het yz80 blokje dan?
mischien maar zo'n leuke berekende uitlaat maken wat we toen op die site toen ook gevonden hadden met allemaal berekeningen en uitslagen voor yz80 blokjes mischien geen gek idee
hoeveel mm carberateur doe je erop?
ik zou eerst het volgende doen
alles orgineel maken.
dus:
cilinder en kop zo houden en dan de orginele binnenrotor ontsteking eropzetten die nu op het rdtje zit
dan een 2 bouts 24mm mikuni erop zetten met twin air filter en die gianelli uitlaat eronder.
dan gaan kijke hoe dat loopt.
ik waarschuw je er allen maar voor dat je erg precies te werk moet gaan met dit spul want ik heb al heel wat probleempjes gehad.
ik had last van detoneren enz. 3 zuigers kapot gereden!!!!!
nu is dat opgelost doordat ik de cilinderkop zelf opmaat heb gemaakt voor de ziuger en de verbrandingskamer enz.
gr peter
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 26-5-2010 om 19:03 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved