Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'yamahadt1986' (ID 14353).
De reply is geschreven door yamahadt1986 (UserID 14353) op 6-2-2010 20:08.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Leuke spullen dan gekocht.
cr80 cilinder'tje is inderdaad wel leuk.
Wat ga je ermee doen?
Je gaat toch geen honda kopen ofwel?
Ben benieuwd of het de 80 of 81 model cilinder is, 1981 versie heeft namelijk meer pk , maar wat er nu precies anders is dan het 1980 model ben ik nog niet achter.
Binnen kort gaat de cilinder van mijn vaders sprinter eraf en daar zit een 1981 model cilinder op en ik heb nog een 1980 model cilinder, zijn beide onbewerkt dus kan ik meten of er wat verschil in zit.
Edit: kan natuurlijk ook nog een 1982 model cilinder zijn, maar dat is geen elsinore meer.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-2-2010 om 18:45 uur.
nou dan ben ik ook wel erg benieuwd welk jaartal die cilinder heeft want dat zou wel mooi zijn als ik die van 1981 heb
wat ik ermee ga doen nou ik heb namelijk nog een honda mt blokje liggen en ik dacht hopa sprint blokje ofzo ooit
en kon hem niet laten liggen voor dat geld.
hoeveel PK meer zou dat 1981 model meer hebben dan die uit 1980 dan?? of weet je dat zo niet.
zou mooi zijn als je wat kan meten ben ik ook erg benieuwd na dan zal ik ook eens even morgen een poortmapje voor je maken wat de timingen zijn van mijn cilinder.
oke dus je vader rijd dus met een orginele onbewerkte cilinder. hmm als jullie hem eraf gaan halen gaan jullie hem nog tunen??
ik weet wel dat aan mijn cilindertje wel wat is gedaan ze hebben de spoelpoorten bewerkt en de uitlaatpoort is nog iets breder gemaakt en iets omhoog en is helemaal netjes afgewerkt.
hier dan de foto's van mijn onderdelen.
en natuurlijk het mooiste de cilinder.
hendels kon ik niet meer nemen de stik zat vol
de opschuifspruitstukjes zijn van mallosi zover ik weet alleen de ze zijn wel verschillend. de ene heeft een ander volume in de overgang naar het membraam toe.
dat is hier goed te zien
de derbi cilinderkopjes. de rechter is AIRSAL met cilinderkopje dat binnenin de cilinder valt. en de linker is een orginele.
de honda cillinder.
de inlaat.
de spoelkanalen.
de cilinderwand is nog in prima staat zonder happen. en met een klein beetje vliegroest.
de cilinderwand nogeens.
de cilinderwand nadat ik de vliegroest eruit heb gehaald.
ik ben benieuwd welk tipe en jaartal dit is.
dit: oohwja weet jij mischien ook wat vanaf de fabriek de maat is van de cilinder. de binnendiameter van de cilinder??
ik meet mijne met schuifmaat op precies op honderdstje noukeurig op 51mm.
ik ben namelijk benieuwd hoeveel keer die al uitgehoned is enz.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 6-2-2010 om 20:32 uur.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 6-2-2010 om 20:33 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved