Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'yamahadt1986' (ID 14353).
De reply is geschreven door yamahadt1986 (UserID 14353) op 6-2-2010 18:26.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Begint ook wel te kriebelen moet ik zeggen.
Deze carters zijn ook best verschillend met het dt/rd carter.
Maar dat zie je op de onderstaande foto's wel.
Nauw hier komt weer een hele lading foto's
yz80 1980 vs yz80 1982
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
ysr80 vs yz80
(om de grote aan te geven, aangezien de ysr80 cilinder kwa maten / grote overeen komt met een dt80 cilinder)
afbeelding
afbeelding
afbeelding
yz80 vs dt80
afbeelding
afbeelding
afbeelding
fijn gelagerd:
afbeelding
afbeelding
afbeelding
De truuk voor de 6 bak, het middenschot (waar de lager passing in zitten) is gewoon X mm naar rechts verplaatst.
De carters zijn overigens wel even breed. ( de buitenmaat)
afbeelding
Kruk onder dt80 boven yz80
(zie ook dat de kruk wangen van yz80 breder is en gebruikt aan de linkerkant een andere maar 62/22 (dacht ik , even uit het hoofd)
afbeelding
yz80 vs ouder model yz50/80
Kopje is uitgedraaid dus of het een 50 of 80 kop is weet ik zo even niet.
afbeelding
afbeelding
Logo zit anders:
afbeelding
ruimte voor de 5 plaats
deze 5 plaats gebruikt de zelfde platen als de dt/rd , dus lekker goedkoop met vervangen.
yz80 van 1982 zijn anders en kosten 13 euro per stuk.
afbeelding
dt80 bak vs yz80 bak
alle korten delen zijn van dt80
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
totaal beeld:
afbeelding
poortmap:
afbeelding
timingen:
afbeelding
Versnellingsbak verhoudingen:
afbeelding
De yz80 gebruikt een andere krukas koppeling verhouding, dt/rd is 3.579 en yz80 3.14, iets zwaarder.
met twv 12/48 wat zeker moet kunnen neem ik aan.
komt er nog een acceptabele 115km/h uit. (bij 11500 toeren waar die 14.5 pk afgeeft)
hard zat voor zo'n oud ding.
Ook grappig als er een koppeling / krukas verhouding van een rd/dt blok in komt is de laatste versnelling zelf iets lichter als een dt80 5 bak.
Dan zou het met mijn huidige tandwiel verhouding uitkomen op 138km/h
natuurlijk in theorie, want mij lijkt de luchtweerstand te veel voor maar een krappe 15pk.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-1-2010 om 22:09 uur.
je ziet inderdaad allemaal duidelijk het verschil.
bedankt voor deze info wel mooi om dat zo mooi te kunnen zien
ik ben vandaag ook nog naar de brommerbeurs in meppel geweest en ik hem daar ook het een en ander gekocht
ik 3 spruitstukjes opgescharelt.
2x opschuif van mallosi oude versie en nieuwe versie 20mm.
1x 2 bouts waar ik zeer blij mee ben voor de 20mm mikuni waar ik al lang naar op zoek was.
2 cilinderkopjes voor mijn special yamaha blokje om uit te proberen enz.
1x orginele derbi.
1x airsal cilinderkop met binnenkopje wat in de cilinder valt
2 leuke hendeltjes voor de TZ racer. ik ga alleen de linker gebruiken. want ik heb toch een schijfrem. ik vond deze hendels er toch beter bij passen dan die andere omdat dit wat klasiekere uitstraling gaf aan het geheel.
meteen ff 2 nieuwe stelschroevjes erbij gezocht omdat deze natuurlijk niet meer mooi waren.
6 koppakingen van aluminum voor de DT50mx en nog een 13 tands wat klein spul dus.
ik heb ook nog een HONDA CR80 ELSINORE cilinder gekocht in zeer goede staat voor weinig geld.
hij is nog helemaal gaaf op wat vliegroest na dan in de cilinderwand maar dat is met een hoonboortje wel weer op te lossen.
geen koelribben afgebroken en het tapdraad van het spruitstuk en uitlaatpoort is ook nog prima.
hij is trouwens ook nog eens getuned in de spoelkanalen en uitlaatpoort.
ik zet er straks na het eten wel ff foto's voor je neer
kun je het ff bekijken.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved