Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'yamahadt1986' (ID 14353).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 30-1-2010 22:05.

Begint ook wel te kriebelen moet ik zeggen.

Deze carters zijn ook best verschillend met het dt/rd carter.
Maar dat zie je op de onderstaande foto's wel.

Nauw hier komt weer een hele lading foto's

yz80 1980 vs yz80 1982









ysr80 vs yz80
(om de grote aan te geven, aangezien de ysr80 cilinder kwa maten / grote overeen komt met een dt80 cilinder)







yz80 vs dt80







fijn gelagerd:







De truuk voor de 6 bak, het middenschot (waar de lager passing in zitten) is gewoon X mm naar rechts verplaatst.

De carters zijn overigens wel even breed. ( de buitenmaat)




Kruk onder dt80 boven yz80
(zie ook dat de kruk wangen van yz80 breder is en gebruikt aan de linkerkant een andere maar 62/22 (dacht ik , even uit het hoofd)



yz80 vs ouder model yz50/80

Kopje is uitgedraaid dus of het een 50 of 80 kop is weet ik zo even niet.





Logo zit anders:



ruimte voor de 5 plaats
deze 5 plaats gebruikt de zelfde platen als de dt/rd , dus lekker goedkoop met vervangen.
yz80 van 1982 zijn anders en kosten 13 euro per stuk.



dt80 bak vs yz80 bak
alle korten delen zijn van dt80













totaal beeld:



poortmap:



timingen:



Versnellingsbak verhoudingen:



De yz80 gebruikt een andere krukas koppeling verhouding, dt/rd is 3.579 en yz80 3.14, iets zwaarder.

met twv 12/48 wat zeker moet kunnen neem ik aan.
komt er nog een acceptabele 115km/h uit. (bij 11500 toeren waar die 14.5 pk afgeeft)
hard zat voor zo'n oud ding.

Ook grappig als er een koppeling / krukas verhouding van een rd/dt blok in komt is de laatste versnelling zelf iets lichter als een dt80 5 bak.

Dan zou het met mijn huidige tandwiel verhouding uitkomen op 138km/h

natuurlijk in theorie, want mij lijkt de luchtweerstand te veel voor maar een krappe 15pk.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-1-2010 om 22:09 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved