Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'Dylan' (ID 15104).
De reply is geschreven door - Kevin - (UserID 14885) op 20-2-2009 23:21.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
voor alle problemen zijn oplossingen


Ja en?

Voorkomen is beter dan genezen.

Als we dan toch zo gaan beginnen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah

Wikipedia:

Ten tijde van de introductie deed ook de politiek van zich spreken. Er was zelfs even sprake van dat deze motorfiets in Nederland niet verkocht mocht gaan worden. Na introductie realiseerde de belangrijkste Japanse motorfabrikanten dat de wedloop van Pk's en snelheid nooit zou eindigen en alleen maar zou leiden tot zwaardere wetgeving en een slecht imago vanwege meer dodelijke ongelukken en hogere verzekeringspremies. Vanaf 2001 zijn dan ook internationale afspraken gemaakt dat productiemotoren niet harder mogen rijden dan 299km/h. Daarmee zijn de modellen 1999 en 2000 de enige die officieel de grens van 300km/hr overschrijden. Deze modellen noemt men ook wel oerbusa. Om deze limiet te bereiken zijn de modellen van 2001 en later voorzien van een "timing retard" in de 6e versnelling, alsmede een toerenbegrenzer (10200 RPM i.p.v. 11000 RPM). Dit resulteerde in plaats van een topsnelheid van het 1999/2000 model van 320 km/h naar een nieuw maximum van 299 km/h.


Dit gaat over een Hayabusa. Mijn motor maakt bijvoorbeeld veel meer toeren dan 10200 RPM.

Je had iets verder moeten lezen in andere stukken tekst op het internet. Motoren zijn tot nog toe niet begrenst.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved