Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'Fabio' (ID 10079).
De reply is geschreven door Fabio (UserID 10079) op 4-6-2008 21:17.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J_oram
ja klopt.. die belgische maar heb liever een nieuwe ook al is die andere uitgehoond, we zullen zien waar heb je die zeta gekocht? haal je daar een beetje een snelheidje mee? en optrekke enzo ook goed? of licht optrekken voornamelijk aan tandwielen en uitlaat?


Het vervelende van de belgische cilinders is vaak de diameter van de cilinder. Omdat ze zeer goed zijn, hoonbaar en ook al wat jaren meegaan, is de diameter neestal rond de 40mm. Daar moet je ook altijd goed op letten wanneer je er eentje koopt.

De zeta's zijn inderdaad vrij rap. Ze zijn beter afgewerkt dan immitaties en de wand is van nicasil. Hierdoor is de slijtage veel minder. Tevens is de powerband gewoon krachtiger. Ligt wel ongeveer in hetzelfde gebied maar trekt harder. Met m'n zeta gaat de teller ruim over de 85km/u. Dus hij zal iets meer dan 80 echte km/u gaan. Dit in combinatie met een 6bak, homoet 50cc, 13mm keihin en twv 12-45. Vrij licht vertand dus. Hij gaat in de 6 ook over de 11.000 toeren op de teller. Hij is dus wel degelijk sneller dan een imi.

Hij is hoogtoerig, maar dat kan ook niet anders bij een 50cc als je echt snel wilt gaan. Ik heb 'm niet zelf gekocht in de winkel. Ik kocht eens een mt die 10 jaar stil had gestaan en daar zat deze zeta op. Zeta komt nu overeen met een parmakit, schijnt hetzelfde te zijn. Zorg er wel voor dat je een goede/snelle uitlaat er bij hebt.

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 4-6-2008 om 21:20 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved