Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'Jozeff' (ID 1607).
De reply is geschreven door - Kevin - (UserID 14885) op 22-11-2007 18:10.
Om het kleine vragen topic niet onnodig te belasten praat ik hier even verder:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
wel rekening mee houden dat je pompje niet zomaar uit het blok kunt trekken. aan de binnenkant valt er dan een tandwiel in je carter. Daarvoor moet je even koppelingsdeksel eraf halen.
ik liet de oliepomp gewoon altijd op blok zitten zonder af te doppen oid. waarschijnlijk gaat je pomp dan wel kapot.
Foto 1, met oliepomp en wit tandwiel (oud MT5 blok van mijn brommer)
Foto 2, zonder oliepomp en wit tandwiel, met oliepompplug, (van mijn MT8)
Foto 1:
Foto 2:
Ik neem aan dat je dit tandwiel bedoelde.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
Ja, ik heb het ook over een honda blok.
wat bedoel je precies met: 'niet op een honda blok'?
en dat het niet past bij een carb groter dan 24mm zou best kunnen, 24 zat op de mijne
Ik heb nog een Honda blok liggen die onder mijn MT8 heeft gezeten. Dit is een MTX-OT 80 6-bak. Daar heb ik volgens mij het witte tandwiel laten zitten (dit durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat het tandwiel er nog op zit), nadat ik de oliepomp verwijderd had. Met 'niet op een Honda blok' bedoel ik dus dat je dit tandwiel ook kan laten zitten. Het valt niet in je carter. Maar verwijderen is wel veiliger, aangezien de oliepomp ook verwijderd is.
Ik had er eerst een 28 Dellie opzitten. Die paste er niet op toen de oliepomp er nog op zat. Nu heb ik een Keihin PWK D-Slide 28mm met serienummer, de oliepomp is er nog steeds af. Dit ging ook niet samen. Vind het bovendien mooier ogen zo.
Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 22-11-2007 om 18:12 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved