Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'Cabrinha' (ID 1924).
De reply is geschreven door jackmasterTZR (UserID 1406) op 4-7-2006 18:50.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
Beste Tim,

Ben geen Pro User, dus doe ik het even zo. Je was op zoek naar oplossing voor een rotor inlaat. Ik zelf maak deze dingen al jaren. Het systeem wat ik toepas is niet een geregelde rotor inlaat maar een continu rotor inlaat (z'n ding van vroeger (jaren 70), maar werkt wel geeft +/- 20% meer vermogen (maar ook 25% meer verbruik).

Je gaat als volgt te werk, koop via www.ibm.com (ja, computer producent) een 12v ventilator voor IBM server (is een sparepart). Kosten ongeveer 40 euro. Deze ventilator draaid op c.a. 11000 tpm. Je opend je lucht filter. plaats deze ventilator tussen de lucht inlaat en lucht uitvoer van je luchtfilter (kijk op de ventilator of het schoepenrad goed staat. Je zet de ventilator vast d.m.v. kit (hierna heb je dus twee kamers). Je zult een gaatje moeten maken in je luchtfilter om het snoertje van de ventilator te kunnen verbinden met je accu. Hierna vul ook dit gat met kit (luchtfilter moet water/lucht dicht zijn. Nu moet je nog kijken of je verbinding tussen het luchtfilter en carbrateur wel groot genoeg is, daarnaast zou ik willen advieseren om de sproeier ook aan te passen (op een honda NSR met alleen dit luchtfilter betekend dat er een sproeier 100 in moet).

Het enige nadeel is dat je accu erg snel leeg is. Dit omdat bij lage toeren (<3500rpm)de ventilator extra spanning van accu vraagt.



heel dit verhaal heeft ook helemaal niks te maken met rotor inlaat


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved