Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'scooterfreak_aerox' (ID 10652).
De reply is geschreven door bart de scootergek (UserID 1793) op 12-6-2006 14:23.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tzr Madness
nadelen van een scooter:

-slechte gewichtsverdeling
-kleine banden (dus weinig top)
-snel blokkerende wielen(ook door de slechte gewichtsverdeling en kleine banden)
-onveilig(je hebt minder controle over je fiets omdat je niets tussen je benen hebt)
-je hebt niet altijd het juiste vermogen( bij een schakelbrommer schakel je net ff terug voor een bocht om het juiste vermogen te creƫren)
-het geluid is niet om aan te horen
-etc ( ik denk dat jullie nog aardig wat nadeeltjes kunnen verzinnen)

kortom ik zou niet trots zijn op zo'n ding...


niet altijd het juiste vermogen . bestudeer de werking van de vario maar eens, want een goed afgestelde vario gaat altijd naar het ideale toerental. dus ook na het oppakken in een bocht.

dat vrijwel alle sjonnies met een verkeerd afgestelde vario rijden wil niet zeggen dat het systeem slecht werkt, integendeel, je hebt juist met een schakel niet altijd vermogen.

grip betwijfel ik, je word op een kartcircuit denks wel zoekgereden door een scooter, zijn stukken wendbaarder.

geluid van een 2f4r of een mhr speed die 14k draait is wel geil, die twee-cilinder klinkt ook uber.

edit: ik vind gewichtsverdeling wel leuk, lekker makkelijk wheelien etc .

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 12-6-2006 om 14:24 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved