Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'RS50KEVIN' (ID 3372).
De reply is geschreven door rs50 (UserID 1467) op 10-1-2004 22:30.
eyy vette rs heb hem alleen nog nooit in het echt gezien
en al die oordelen over dat die blokken na verloopt van tijd kut zijn is onzin
ik heb veel scooters gehad en brommers
4 daarvan zijn aprilia rs50 nieuw model
degene met meer dan 50.000 km!!! op de klok deed het zelfs nog
heb nog 2 rs-en over en zijn gewoon vette dingen die je wel moet onderhouden ja, ik heb mooi adresje waar ze blok reviseren voor 50 euro exclusief de spullen dus das wel netjes
rij je met standaard 70cc enzo dan kan je na 10.000 km ongeveer krukas vervangen en rij je echt helemaal orgineel onbegrenst kan je echt jarenlang rijden zonder gekke dingen. spreek uit 2 jaar rs ervaring, dat die blokken soms klote schakelen ligt niet an het blok maar aan het onsoepele schakelpedaal die zorgt dat de selector in het blok niet in ruststand komt en de volgende schakel beweging niet goed erin zit en dus uit de versnelling schiet.
en schakelen zonder koppeling kan maar is echt heeeeel slecht voor am6 1 keerd verkeerd en je schakelvorkje in je blok is krom en zal je blok weer open moeten maken om het weer goed te maken dus gewoon je koppeling gebruiken!!
dus ff een tip zorg ervoor dat de GROTE imbus bout van je schakelpedaal zelf niet te vast zit en smeer hem regelmatig zodat de selector weer in ruststand komt, dat voorkomt dat uit de versnelling schieten
ik draai die imbus meestal wat losser zodat er beetje speling op het pedaaltje zit en soepel gaat
rij ook niet constant 13000 toeren want je lichtspoelen houden het continue tot 12000 toeren voordat ze doorbranden na verloop van tijd
en rs50 kevin jij heb het nieuwe type blok dus heb je carterbegrenzingen tegen 70cc en andere cilinders, soms lijkt het of die past maar dan zit toch het cilinderhemd van binnen tegen het carter en als die dan warm word met rijden kan die niet uitzetten dus lootp die vast is overigens met gietijzer het ergste!!
dus met 70cc of zoiets eventjes je cilinderhemd adraaien of afslijpen als je het mar netjes bewerkt
en kevin je heb ook een snellere oliepomp dan blokken van voor 2002!! dus je heb haast geen extra smering nodig voor als je echt harder wil
pff dit is algemeen bedoeld allemaal misshcien hebben jullie er wat aan in de toekomst mijn brommertijd zit er zo ongeveer op ga auto en motorrijden maar voor vragen en opknap am6 blok brommers kan je me mailen naar telefonicamovistarrs50@hotmail.com
latersss
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved