Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'Miss_GasGas' (ID 10730).
De reply is geschreven door WiZZ [wesley] (UserID 1448) op 14-2-2006 9:47.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Het ontgrenzen is geen probleem, maar hoe je vervolgens gaat rondrijden is het probleem.
Imho moet je er bij jezelf vanaf het begin af aan inrammen dat je afstand houd van tov andere weggebruikers, en een met een christelijke snelheid rijd en dus niet met 80 door de bebouwde kom gaat jakkeren. Bovendien moet je jezelf trainen in anticiperen. Gewoon door het te doen.
-Als er bijvoorbeeld auto's bij een school staan, bedenk dan dat daar een kind tussenuit kan rennen en pas je snelheid daarop aan.
-Staat er een vrachtwagen te lossen of een auto langs de kant, let dan op dat er mogenlijk iemand uit kan komen die jou niet gezien heeft.
-Als er ergens tractoren rondjakkeren, houd er dan rekening mee dat er modder kan liggen, en modder is glad, en dus pas je je snelheid aan. Als het vriest, bedenk je dan dat het glad kan zijn. Enzovoorts.
owjah let ook op fietsers, wat die af en toe voor een dingen uithalen is niet te geloven en als je ze voor de klote rijd (ookal rijden ze zonder ligt op 1 wiel tegen het verkeer in over de snelweg heen) heb jij het gedaan want jij bent een brommer. En in NL krijgen de brommers altijd de schuld.
Ook kan het handig zijn om op een afgelegen weg een keer te oefenen met noodstops maken. Beter goed noodstops kunnen maken en het nooit nodig hebben als op het moment dat je het nodig hebt er geen bal van kunnen. Zoiezo de eerste keer dat je gaat rijden kijken of je dat op afgelegen weggetjes kan doen zodat je een groot deel van je concentratie bij je brommer hebt. Als je in een drukke stad gaat rondrijden heb je andere dingen aan je hoofd als leren rijden (fietsers, voetgangers, auto's, en het rijd allemaal door elkaar)
je lijkt wel een agent die los tegen me gaan nadat hij me weer eens aangehouden heeft
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved