Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'Henk-88' (ID 4824).
De reply is geschreven door Henk-88 (UserID 4824) op 7-10-2005 20:57.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]
heb paar dagen geleden een op een mbx blokje een hpi gelegd en dat ding loopt goed stationair normaal zoals ie voor die tijd ook liep (schat zo'n 800 to 1000 tpm) dus dat wil best
dan heb ik het misschien verkeerd onthouden. Ik zal nog 'ns informeren hoe dat nou zat. Wat ik bedoelde is dat die gozer de moeite nam om z'n gasschuif bij te vijlen en daar een paar gasschuiven verder mee was voordat hij het toerental had teruggebracht tot iets aanvaardbaars. Er zijn niet veel lui die daar de moeite en geld voor over hebben. Gewoon omdat hij wou weten en kunnen hoe je zoiets bijvijlt. Met hetzelfde uithoudingsvermogen heeft hij (na verklooien van diverse cilinders) doorgekregen hoe een cilinder het beste bijgevijld kan worden. Hij is er zo'n tien jaar mee bezig geweest.
Dus dat 't niet zo'n lulletje is die ergens een vijl insteekt en daarna denkt dat hij de snelste brom van Nederland heeft gemaakt, want daar zijn er idd veel van.
Het ging -bij die gasschuifklus- om een Slomos met een binnenrotor die uiteindelijk op ong. 2000rpm stationair kwam; top 115 km/h of hoger @ ong. 15.000 rpm.
Ik vernam ook dat er 'lichte' en 'zware' binnenrotors zijn; de zware schijnen idd gewoon op redelijk normale rpm stationair te kunnen lopen..
die Slomos zal dus wel een lichte gehad hebben.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 8-10-2005 om 14:09 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved