Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'Membraanklepje' (ID 3525).
De reply is geschreven door Mr.Michiel (UserID 3117) op 30-3-2005 16:13.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Membraanklepje

[...]


Daar is nog een hoop onzekerheid over(voor meer info: http://www.viertakt....iewtopic.php?t=31536 ), en t boeit me eigenlijk geen fuck of die dingen er doorheen komen ofnie, k heb d'r zelf geneen

Dit bericht is ge-edit door Membraanklepje op 30-3-2005 15:57


Laatst stond er iets over op het fs1 forum, laat me het even opzoeken

Hierzo:

Voor niet Nederlandse maar wel Europese brommers van na 1 januari 1974 ligt het een beetje anders, voor deze oldtimers heeft een schouwing niet zoveel zin omdat deze brommers geen Nederlandse of Europese typegoedkeuring hebben. Niet getreurd, met deze brommer kunnen we naar de RDW voor een import keuring, deze keuring is er op dit moment nog niet voor brommers, maar voor dat het kentekenen begint is die keuring er ook en kunnen dus de Europese niet Nederlandse oldtimer gewoon op kenteken gezet worden.

De import keuring zal duurder zijn dan de schouwing. Men verwacht dat de schouwing op ca. ?60,- komt en de import keuring op ca. ?100,- (incl. kentekenplaat). Voor de import keuring zal de brommer technisch o.k. moeten zijn en er zal op een aantal zaken gecontroleerd worden o.a.: snelheid, geluid, verlichting, een brommer die er netjes uitziet en naar behoren functioneert zal weinig problemen geven en zal makkelijker door deze keuring komen dan eentje die met touwtjes in elkaar zit maar dat ligt voor de hand.
Van de RDW site

Geen kenteken
Heeft het voertuig geen Nederlandse of Europese typegoedkeuring ?n is het voertuig niet historisch, dan kan het voertuig alleen een kenteken krijgen na een keuring op toelatingseisen bij de RDW. Het laten uitvoeren van een schouwing is dan dus overbodig. Tijdens deze keuring moet de aanvragen de herkomst van het voertuigen moeten kunnen aantonen (bijvoorbeeld met een aankoopnota). Mogelijk moeten ook aanvullende documenten overleg worden, zoals buitenlandse documenten waaruit blijkt dat het betreffende voertuig voldoet aan de Nederlandse definitie van bromfiets. De kosten van de keuring zijn aanzienlijk hoger dan die van de schouwing en komen geheel voor rekening van de aanvrager. Bromfietsen die niet bestemd zijn of waren voor de Europese lidstaten en Eva-landen zullen worden getoetst aan gecompliceerde toelatingseisen. De kosten hiervan kunnen hoger zijn dan de waarde van het voertuig zelf. Voor voertuigen met een VIN waarmee geknoeid is, is deze procedure niet mogelijk.

? RDW 31-12-2004 v 1.0

Dit bericht is ge-edit door Mr.Michiel op 30-3-2005 16:21


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved