Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'Neonlampje' (ID 44).
De reply is geschreven door Mol! (UserID 1621) op 30-7-2003 0:23.

ff een vraagje Lude, dit las ik in een topic van een jaar geleden (sorry dat ik daar op terug kom, maar op een of andere manier wil ik het weten)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]

dat is niet zo moeilijk...
je last de remtrommel op het wiel vast, boort daar 3gaten in dikke tap einde erdoor heen daar kan je schijfrem op.. en dan moet je een soort rails op je achterbrug maken waar je remklauw overheen kan schuiven voor het afstellen wanneer je je ketting op spant... wat wel een probleem is om dat schoon te houden (helemaal bij een mt)
heb beste is om een achter-motor-rem-klauw te gebruiken, die hebben meer rem-vermogen (heb ik op mn mt ook voor geinstaleert, 1pink en ik sta op mn voorwiel!) en daarbij zit vaak een pompresevoir dat geschikt is voor een pedaal...
kosten vallen wel mee, het is voornamenlijk veel werk (ik zat er nl ook over te denken om op mijn mt te bakken, had dit systeem bij iemand die aan nsr-races deed gezien)


Wat je dus wil beweren is je Remtrommel op je wiel vast te lassen. Dan draait je remtrommel mee met het weiel, dan meot je eerst al die bevestiging van je rembevestigins-stang eraf slijpen, want dat begint te tollen. Dan komt het volgende probleem: waaar de neuk draait je trommel dan in? die zit tegen een bus aan te draaien die op zijn beurt tegen je brug zit te raggen.... Je moet dus een lager in je Remtrommel bouwen, want anders slijt het als de tering...

Verklaar eens, of was dat nog in de tijd dat je niet zo ver ontwikkeld was op dat gebied?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved